عقد قرارداد انتقال فناوری تولید تخم قزل آلا با فرانسه و نروژ

سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴  ۱ نظر   ۸۳ بازدید
عقد قرارداد انتقال فناوری تولید تخم قزل آلا با فرانسه و نروژ

رئیس سازمان شیلات ایران از بررسی اختصاص ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به عنوان بسته حمایتی از تولیدکنندگان میگو در کمیسیون اقتصادی دولت خبر داد

حسن صالحی با اشاره به اینکه شیوع بیماری در مراکز تولید و پرورش میگو سبب کاهش تولید در استان های هرمزگان و خوزستان شد، افزود: تولید میگو از 22 هزار و 500 تن به کمتر از 17 هزار تن رسید .

وی گفت: دولت در قالب طرح جامع میگو 100 میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارات تولیدکنندگان اختصاص داد و تخصیص 80 میلیارد تومان دیگر بابت خسارت در کمیسیون اقتصادی دولت در دست بررسی است.
رئیس سازمان شیلات ایران ابراز امیدواری کرد: با اختصاص بسته حمایتی دولت و همکاری بانکها مشکلات تولیدکنندگان میگو رفع شود .
صالحی همچنین درباره چگونگی تامین « تخم چشم زده ماهی » گفت: به علت شیوع بیماری در حوضچه های پرورش ماهی قزل آلا برای تولید و تامین « تخم چشم زده» در داخل با مشکل مواجه شدیم ، بنابراین برای تامین نیاز مراکز پرورش ماهی قزل آلا برای واردات با کشورهای فرانسه و نروژ قرارداد امضا کردیم .
رئیس سازمان شیلات ایران افزود: قرار است با ورود فناوری و دانش تولید تخم چشم زده ماهی قزل آلا به کشور نیاز وارداتی به کمتر از 20 درصد کاهش یابد .
صالحی همچنین از ایجاد مجتمع های تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در کشور خبر داد و گفت: ‌اولین مجتمع در شهرستان محلات احداث می شود و پس از آن در کاشان و منطقه 22 تهران اجرا خواهد شد

منبع : واحد مرکزی خبر

فرستنده

یداله

۶ / ۱ / ۱۴۰۳

پيام عقد قرارداد سال ۹۴ الان ۱۴۰۳ پس تکنولوژی کجاست ۰۹۱۱۱۱۳۲۲۴۲
دیدگاه خود را بیان کنید