افتتاح 4 طرح شیلاتی تالش در دهه فجر

پنج‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
افتتاح 4 طرح شیلاتی تالش در دهه فجر

رئیس اداره شیلات تالش از افتتاح چهار طرح آبزی‌پروری این نهاد در دهه مبارک فجر جاری خبر داد

سهراب سلطانی عصر امروز درمراسم افتتاح چهار طرح شیلاتی در بخش کرگانرود این شهرستان بهر‌ه‌برداری از این طرح‌ها را عام‌المنفعه دانست.

وی با بیان اینکه طرح‌های شیلاتی در روستای بوراسرای خطبه‌سرای بخش کرگانرود افتتاح شده است، افزود: دو پروژه در روستای کریم‌محله پشته بخش مرکزی تالش و روستای حاج بهرام‌محله بخش اسالم است.

رئیس اداره شیلات تالش مجموع ظرفیت تولید چهار طرح شیلاتی در حوزه آبزی‌پروری را سالانه 50 تن عنوان کرد و گفت: برای این طرح‌ها اعتباری بالغ بر 7 هزار میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی استخر پرورش ماهی قزل‌آلا در روستای بورای‌سرای خطبه‌سرا در بخش کرگانرود را از طرح‌های شیلاتی تالش ذکر کرد و یادآور شد: صنعت آبزی‌پروری در دنیا به‌ویژه در کشور ما و گیلان و نیز شهرستان تالش یک صنعت جدید و نوپا است.

سلطانی با بیان اینکه صنعت آبزی‌پروری هر روز در حال توسعه است، خاطرنشان کرد: در 10 سال گذشته پرورش ماهی در تالش رونق نداشت و از استان‌های مجاور آبزیان برای مصرف به شهرستان وارد می‌شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون ماهی قزل‌آلا در تالش تولید و حتی به داخل استان و کشور و خارج از کشور صادر می‌شود، یادآور شد: ماهی قزل‌آلا تولیدی تالش به آذربایجان و روسیه صادر می‌شود.

این مسئول پرورش ماهی خاویاری در تالش را از دیگر اقدام‌های مهم برشمرد و متذکر شد: ماهیان خاویاری با برند شهرستان تالش به کشورهای پیشرفته اروپایی صادر می‌شود

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید