اجرای پروژه پرورش ماهی در قفس نیازمند انتقال دانش‌های فنی است

چهار‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید
اجرای پروژه پرورش ماهی در قفس نیازمند انتقال دانش‌های فنی است

معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران گفت: برای اجرای کار پرورش ماهی در قفس نیازمند انتقال دانش‌های فنی هستیم و بر این اساس چند شرکت از نروژ برای انجام این کار دعوت شده تا بتوانیم اقدامات بهتری را در این امر انجام دهیم

حسین عبدالحی عصر امروز در حاشیه برگزاری افتتاحیه همایش ملی منطقه‌ای آبزی‌پروری ماهیان دریایی در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه و اهمیت پرورش ماهی در ایران و جهان اظهار کرد: این کار در دنیا روزبه‌روز در حال پیشرفت سریع است و ایران در این بین در جایگاه بیستم جهان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پرورش ماهیان دریایی و در قفس جز برنامه‌های اصلی شیلات قرار گرفته است افزود: کشور ما دارای ظرفیت‌های کافی برای پرورش ماهی در قفس است و علاوه بر آن پرورش ماهی در آب‌های شور نیز یکی دیگر از برنامه‌های هدف بوده است.

معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات با بیان اینکه مطالعات پرورش ماهی در قفس صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در خلیج فارس و دریای شمال کشور شرکت‌های تحقیقاتی برنامه‌های را انجام داده‌اند و برنامه‌ریزی‌های لازم برای انجام طرح تکمیلی نیز برای این کار صورت گرفته است.

عبدالحی اضافه کرد: برای اجرای برنامه ششم توسعه 200 هزار تن ماهی برای پرورش در قفس پیش‌بینی شده است و انتظار داریم که سازمان دامپزشکی نیز شرایط لازم برای انجام این کار را فراهم کند.

وی با بیان اینکه برای اجرایی شدن این طرح هیچ محدودیتی از نظر پرداخت مالی وجود ندارد و حمایت نهادهای مربوطه حتمی است، تصریح کرد: برای اجرای کار پرورش ماهی در قفس نیازمند انتقال دانش‌های فنی هستیم و بر این اساس چند شرکت از نروژ برای انجام این کار دعوت شده تا بتوانیم اقدامات بهتری را در این امر انجام دهیم.

عبدالحی با اشاره به انجام تحقیقات و گزارشاتی در این بخش گفت: در این مطالعات تمام جوانب کار اندیشیده و در نظر گرفته شده است و حتی در هنگام انجام کار نیز برای جانمایی اقداماتی صورت می‌گیرد تا به پیرو آن یک کار اقتصادی برای رفع مشکل اشتغال صورت گرفته باشد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید