مکانیزه کردن آبزی‌پروری راهی برای کاهش آلودگی زیست محیطی

شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۲ بازدید
مکانیزه کردن آبزی‌پروری راهی برای کاهش آلودگی زیست محیطی
معاون اداره کل شیلات لرستان گفت: مکانیزاسیون در آبزی‌پروری از آلودگی محیط زیست جلوگیری می‌کند

مهندس مهرداد مرادی بیان کرد: استفاده از هرگونه ادوات، تجهیزات، ماشین‌آلات، فن‌آوری و شیوه نوین و پیشرفته در راستای ارتقای سطح بهره‌وری را مکانیزاسیون می‌گویند.

وی اضافه کرد: افزایش میزان تولید در واحد حجم مزارع موجود(توسعه عمودی مزارع)، استفاده بهینه از منابع آبی موجود در کشور، همزمان کردن تقویم زمانی فعالیت پرورش ماهی با تقویم کشت محصولات کشاورزی و جلوگیری از برداشت بی‌رویه از منابع آبی(به خصوص سفره‌های آب زیرزمینی و چاه‌ها) از اهداف مکانیزاسیون در آبزی‌پروری است

مرادی ادامه داد: همچنین استفاده حداکثری از توان و پتانسیل تولید مزارع موجود کشور، اصلاح ساختار مزارع غیرفعال و نیمه فعال و وارد کردن مجدد آنها به چرخه تولید، بهینه کردن مدیریت تولید مزارع، کاهش هزینه‌های تولید و ارتقاء سودآوری مزارع، افزایش تعداد متقاضیان فعالیت‌های مرتبط با آبزی‌پروری صنعتی و مدرن از دیگر اهداف است.

معاون اداره کل شیلات لرستان اظهار کرد: با مکانیزه کردن آبزی‌پروری، سطح مدیریت بهداشتی مزارع موجود و تولید محصول سالم و بهداشتی بهبود یافته و ریسک تولید کاهش می‌یابد. همچنین وابستگی مزارع به تغییرات محیطی و پارامترهای فیزیکوشیمیایی آب کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: با این کار از آلودگی محیط زیست نیز با رعایت استانداردهای زیست محیطی و کنترل پساب خروجی مزارع جلوگیری خواهد شد

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید