سرمایه گذاری ایران و نروژ در پرورش ماهی در قفس

شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۲ بازدید
سرمایه گذاری ایران و نروژ در پرورش ماهی در قفس
به منظور توسعه صنعت پرورش ماهیان دریایی در قفس به زودی سرمایه گذاران ایرانی و نروژی به صورت مشارکتی وارد کار می شوند
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا)اظهار داشت: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده، جلسه مشترک ایران و نروژ در خصوص همکاریها برای توسعه پرورش ماهی در قفس برگزار خواهد شد و عملیات اجرایی در نصب قفس و پرورش ماهیان دریایی در قفس در آبهای شمالی و جنوبی کشورمان اغاز خواهد شد.

حسین عبدالحی خاطرنشان کرد : این سرمایه گذاران بخش خصوصی مورد حمایت صددرصدی سازمان شیلات ایران خواهند بود و امکان دریافت تسهیلات بانکی از طریق صندوق توسعه ملی به صورت نامحدود برای آنها فراهم شده است.

عبدالحی به تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر حمایت جدی از سرمایه گذاران علاقه مند به ورود در بخش پرورش ماهیان دریایی در قفس نیز اشاره کرد و گفت: این امر حکایت از عزم جدی دولت برای توسعه هر چه بیشتر این صنعت شیلاتی در کشورمان دارد.

وی با تاکید بر اینکه تلاش های مشترک سازمان شیلات ایران و سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک شاهد پیشرفت و توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس باشیم.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران ادامه داد : قصد داریم با روبه رو کردن سرمایه گذاران ایران و نروژی بتوانیم زمینه های همکاری های مشترک آنها برای پرورش ماهی در قفس را فراهم آوریم.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: نروژ از جمله مهمترین کشورهای پیش رو در امر پرورش ماهی دریایی در قفس محسوب می شود که می توانیم با حمایت علمی از طریق این کشور به شکوفایی صنعت پرورش ماهیان دریایی در کشورمان دست یابیم.
به گفته وی، این کشور تکنولوژی ها و دانش روز دنیا در خصوص چگونگی توسعه صنعت پرورش ماهی دریایی در قفس را در اختیار دارد
عبدالحی اظهار کرد: به همین دلیل ما نیز قصد داریم با فراهم کردن شرایط مناسب ، امکان مطالعه در خصوص ظرفیت های پرورش ماهی در قفس را در اختیار سرمایه گذاران نروژی قرار دهیم.

وی ادامه داد: همچنین می توانیم تجهیزات لازم برای شروع فعالیت های نصب قفس و عملیات پرورش را در اختیار آنها قرار دهیم.
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با بهره گیری از دانش روز دنیا در خصوص پرورش ماهیان دریایی در قفس این دانش را بومی سازی کرده و به صورت خودکفا و بدون کمک گرفتن از سایر کشورهای پیش رو در این امر نسبت به پرورش ماهیان دریایی در قفس موفق عمل کنیم.

این مقام مسئول در سازمان شیلات در ادامه سخنان خود در خصوص پرورش ماهیان دریایی در قفس گفت :امیدواریم به زودی شاهد افزایش ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در این صنعت و بهره برداری تعداد بیشتر مرکز تکثیر ماهیان دریایی در کشورمان باشیم.

به گفته عبدالحی تاکنون در یک سال اخیر چندین سفر از سوی مقامات سازمان شیلات ایران به کشور نروژ صورت گرفته است تا زمینه های همکاری دو کشور در توسعه پرورش ماهیان دریایی در قفس بیش از پیش فراهم شود.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تاکید کرد: همچنین قرار است به زودی از سرمایه گذاران کشورهای ایتالیا و فرانسه نیز برای همکاری با سرمایه گذاران ایرانی در زمینه پرورش ماهیان دریایی در قفس برای ورود به ایران دعوت به عمل آید.


وی اظهار امیدواری کرد: با عزم راسخ دولت و حمایت جدی وزارت جهاد کشاورزی بتوانیم در آینده ای نه چندان دور شاهد تحولی عظیم در بخش آبزی پروری کشور از طریق پرورش ماهیان دریایی در قفس باشیم

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید