لزوم پایش و مراقبت از بیماری‌های آبزیان در سمنان

پنج‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۰ بازدید
لزوم پایش و مراقبت از بیماری‌های آبزیان در سمنان

رئیس اداره طیور، آبزیان و زنبورعسل اداره کل دامپزشکی استان سمنان بر لزوم پایش و مراقبت از بیماری‌های آبزیان در سمنان تأکید کرد

علی جاویدپور ظهر امروز در نشست بررسی وضع طیور، آبزیان و زنبورعسل در استان سمنان اظهار داشت: پایش و مراقبت از بیماری‌های آبزیان می‌تواند از بیماری‌ها و خسارات احتمالی جلوگیری کند.

رئیس اداره طیور، آبزیان و زنبورعسل اداره کل دامپزشکی استان سمنان افزود: با هدف تعیین وضعیت بیماری‌های VHS و IHN، طرح مراقبت و پایش واحدهای پرورشی فعال آبزیان سردآبی مراکز پرورش اجرا شد.

وی در ادامه اضافه کرد: در اجرای این طرح ضمن بازدید، تعداد 300 نمونه بافتی اخذ و جهت پایش بیماری‌های آبزیان مورد آزمایش PCR قرار گرفت که در نتایج موردی از بیماری مشاهده نشد.

جاویدپور از پرورش‌دهندگان خواست تا به مسائل بهداشتی- قرنطینه‌ای دامپزشکی توجه لازم را داشته باشند، قبل از هرگونه آوردن بچه ماهی هماهنگی‌های لازم را با دامپزشکی داشته باشند و نسبت به اخذ مجوز اولیه اقدام کنند و از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی نسبت به خرید بچه ماهی اقدام کنند.

رئیس اداره طیور، آبزیان و زنبورعسل اداره کل دامپزشکی استان سمنان گفت: گزارش تلفات به دامپزشکی ارائه، در خصوص بیمه بچه ماهی اقدام و در زمان بارگیری مجوز حمل ماهی از دامپزشکی دریافت شود

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید