جریان«وقف»از معدن قیر تا مجتمع آبزیان

سه‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۶ بازدید
جریان«وقف»از معدن قیر تا مجتمع آبزیان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت: حرکت در راستای درآمد زایی در عرصه های وقفی استان شکل گرفته است
حجت الاسلام مرتضی خاکباز پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حرکت به سوی آبادانی و درآمدزایی در عرصه های وقفی شکل گرفته است، اظهار داشت: این کار با حفظ موقعیت وقفی ملک و دعوت از سرمایه گذاران صورت گرفته است. وی با بیان اینکه برخی از سرمایه گذاری ها در موقوفات باعث اشتغال بیش از ۲۰ نفر شده است، تصریح کرد: در راستای تامین نیازهای حوزه سلامت مردم با بهره گیری از یک موقوفه در بروجرد ساخت بیمارستان تخصصی سرطان آغاز شده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر مرحله فونداسیون این بیمارستان نیز تکمیل شده است، افزود: این بیمارستان یک قطب درمانی و پزشکی در آینده خواهد بود.

حجت الاسلام خاکباز با بیان اینکه ساخت هتل امامزاده محمد درب گنبد و رستوران سنتی در شهرستان ازنا از دیگر بهره برداری های صورت گرفته از موقوفات در راستای درآمد زایی است، تصریح کرد: در سال آینده نیز طرح های مختلفی برای چندین برابر شدن منفعت موقوفات برای مردم در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: ساخت بزرگترین مجتمع آبزیان از جمله طرح های در نظر گرفته شده برای سال ۹۵ است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به اینکه ساخت یک مجتمع درمانی در خرم آباد و یک گلخانه در شهرستان ازنا از دیگر برنامه های این نهاد برای درآمدزایی در عرصه های وقفی است، اظهار داشت: ساخت واحدهای تجاری در میدان لولو بروجرد و برداشت از معادن قیر طبیعی در شهرستان الیگودرز در صورت تامین ظرفیت ها از دیگر برنامه هایی است که برای آبادانی موقوفات در استان داریم.

حجت الاسلام خاکباز با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، تصریح کرد: زمینه سازی تحقق این بیانات با تامین زیرساخت ها باید صورت گیرد که در این راستا باید احیاء موقوفات و آبادانی آن ها در دستور کار باشد

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید