جمع‌آوری ماهی قرمز از شهروندان با همکاری محیط زیست همدان

پنج‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۹ بازدید
جمع‌آوری ماهی قرمز از شهروندان با همکاری محیط زیست همدان
رئیس محیط زیست شهرستان همدان خواستار عدم رهاسازی ماهی قرمز و لاک‌پشت در رودخانه‌ها ، برکه‌ها ، تالاب‌ها و سایر عرصه‌های آبی طبیعی شد
رئیس محیط زیست شهرستان همدان گفت : برای جلوگیری از آسیب رسیدن به گونه‌های بومی و داخلی ، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان در روز انس با طبیعت اقدام به جمع‌آوری ماهی قرمز و لاک‌پشت از شهروندان می‌کند.
بهاره نوری‌صفا افزود : بسیاری از هموطنان ، ماهی قرمز یا لاک‌پشت‌هایی را که برای سفره هفت‌سین خود تهیه می‌کنند در پایان تعطیلات نوروز و به دلایل علل مختلف از جمله اینکه امکان نگهداری آنها را برای مدت طولانی ندارند در رودخانه‌ها ، برکه‌ها ، تالاب‌ها و سایر عرصه‌های آبی طبیعی رها می‌کنند.
وی گفت : این امر امکان بروز و شیوع بیماری در آبزیان موجود در رودخانه‌ها را فراهم می‌آورد و علاوه بر اینکه می‌تواند موجب مرگ و میر آنها شود بر هم خوردن اکوسیستم طبیعی را بدنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه گروههای سیار این اداره در پارک‌ها و سایر محل‌های گردشگری به گشت‌زنی پرداخته و در خدمت شهروندان گرامی خواهند بود افزود : از شهروندان درخواست می‌شود در صورتی که تمایل دارند شخصاً نسبت به رهاسازی ماهی‌ها و لاک‌پشت‌ها اقدام کنند، آن‌ها را در آبگیرها و حوض‌های پارک‌ها که به رودخانه و تالاب راه ندارند رها کنند

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید