صید 260 تن انواع ماهیان استخوانی در سواحل رودسر

چهار‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
صید 260 تن انواع ماهیان استخوانی در سواحل رودسر

رئیس اداره شیلات رودسر از صید 260 تن انواع ماهیان استخوانی از آغاز فصل صید تاکنون در سواحل این شهرستان خبر داد

علی‌اکبر قربان‌نیا در رودسر با اشاره به صید ماهیان استخوانی دریای خزر در این شهرستان، اظهار کرد: از آغاز فصل صید تاکنون بالغ بر 260 تن انواع ماهیان استخوانی در سواحل این شهرستان صید شده است.

وی ارزش اقتصادی میزان صید مذکور را 50 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: 80 درصد این ماهیان صید شده از نوع سفید و بقیه کفال و دیگر گونه‌ها بوده است

رئیس اداره شیلات رودسر تصریح کرد: این میزان صید در 317 پره‌کشی توسط 13 شرکت تعاونی صیادی و با مشارکت 950 صیاد صورت گرفته است.

*کاهش 30 درصدی صید انواع ماهیان استخوانی در سواحل رودسر

وی با اشاره به اینکه فصل صید از 20 مهر ماه آغاز و تا 20 فروردین ادامه دارد، متذکر شد: صید امسال به دلیل سرمای زودرس و طوفانی بودن دریا نسبت به سال گذشته حدود 30 درصد کاهش داشته که امیدواریم در طول دوره صید این کاهش جبران شود.

قربان‌نیا افزود: تاکنون 350 هزار لیتر انواع سوخت بین شرکت‌های تعاونی پره شهرستان رودسر توزیع شده است.

وی با اشاره به گسترش فعالیت‌های آبزی‌پروری سردابی به‌ویژه از نوع قزل‌آلا در رودسر گفت: برای تأمین بچه ماهی مورد نیاز شهرستان دو مجوز تکثیر بچه ماهی قزل‌آلا با ظرفیت یک‌میلیون و 500 هزار قطعه صادر شده است.

این مسئول از تشکیل تعاونی پرورش‌دهندگان ماهیان سردابی در رودسر خبر داد و یادآور شد: این تعاونی با 30 عضو با هدف تهیه و تأمین نهاده‌های تولید شامل غذا، بچه‌ماهی و تجهیزات با هزینه کمتر برای پرورش‌دهندگان صورت می‌گیرد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید