تولید سالانه 200 تن ماهی در یک سایت پرورش ماهی هرمزگان

چهار‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۴ بازدید
تولید سالانه 200 تن ماهی در یک سایت پرورش ماهی هرمزگان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: یک سایت پرورش ماهی در قفس استان در مرحله اولیه سالانه 200 تن ماهی از نوع سیباس تولید می‌کند

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، سورنا ستاری در بازدید از مزارع پرورش ماهی در قفس در شهرستان بندرلنگه عنوان کرد: با تجهیز این مزارع به تکنولوژی‌های جدید، شرایط تولید محصول صادرات محور فراهم می‌شود که دو شرکت بخش خصوصی در این منطقه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

در ادامه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، ناصر حیدری‌پوری عنوان کرد: یک سایت پرورش ماهی با سطح 8 هکتار با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان و ظرفیت تولید سالانه 500 تن راه اندازی شده که در مرحله اولیه سالانه 200 تن ماهی از نوع سیباس تولید و روانه بازارهای هدف از جمله تهران می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این سایت در هر دوره 480 هزار بچه ماهی را پرورش می‌دهد، اظهار داشت: این مزرعه مجهز به 12 عدد قفس با ظرفیت 30 الی 60 تن، 31 حوضچه با عمق 5.1 متر و یک واحد سالن پرستاری است که این طرح برای 15 نفر بطور مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی خاطر نشان ساخت: تامین غذای سالم در کشور، ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی از مهمترین اهداف طرح‌های پرورش ماهی در قفس است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ادامه داد: ماهی سیباس از سالمترین آبزیان است و برای پرورش اینگونه ماهی ابتدا بچه ماهی‌ها را در سالن پرستاری تا زمان رسیدن به وزن مطلوب مراقبت می‌کنند و بعد از رسیدن به وزن مطلوب آنها را در قفس‌هایی که در دریا نصب شده، رهاسازی کرده و با تغذیه مناسب به مدت 8 الی 12 ماه و پس از طی مراحل رشد، صید کرده و به بازارهای هدف ارسال می‌کنند.

حیدری‌پوری در پایان گفت: اکنون شرکت‌های پرورش دهنده ماهی در قفس، برخی از نهاده‌های مورد نیاز خود را از تایلند، استرالیا و فرانسه تامین می‌کنند

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید