خراسان شمالی استانی مستعد برای پرورش ماهی

چهار‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۲ بازدید
خراسان شمالی استانی مستعد برای پرورش ماهی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: این استان با برخورداری از ظرفیت‌های مناسب، مستعد برای پرورش ماهی است

غلامرضا حجی‌پور در بجنورد اظهار کرد: تنوع اقلیمی مطلوبی در استان خراسان شمالی سبب شده است تا این استان برای پرورش ماهی مستعد باشد.

وی بیان داشت: هم‌اکنون 62 مزرعه پرورش ماهی سرد آبی و 97 مزارعه پرورش ماهی گرمابی در استان وجود دارد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره مزارع پرورش ماهی‌های زینتی هم گفت: چهار مزرعه ماهیان زینتی در استان مشغول فعالیت بوده که انواع ماهیان زینتی در آن پرورش داده می‌شود.

حجی‌پور با بیان اینکه ظرفیت این استخرهای پورش ماهیان زینتی حدود 615 هزار قطعه در سال است، افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی برای توسعه استخرهای پرورش ماهی در استان اهتمام لازم را دارد و از فعالان این بخش حمایت می‌کند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی به فواید مصرف ماهی هم اشاره کرد و گفت: اساسا ماهی غذای سلامتی است ازاین‌رو باید سرانه مصرف ماهی افزایش یابد.

وی بیان داشت: گوشت ماهی دارای اسید چرب امگا بوده که برای رشد کامل مغز در طول دوران بارداری مهم است.

حجی‌پور اظهار کرد: مصرف گوشت ماهی همچنین سبب تقویت بینایی چشم، بهینه کردن گردش خون و کاهش انواع آلرژی‌ها خواهد شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی همچنین کاهش افسردگی، کاهش سکته‌های قلبی و مغزی را از مزایای مصرف گوشت ماهی عنوان کرد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید