75 تن گوشت ماهیان خاویاری به بازار آستارا عرضه شد

چهار‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
75 تن گوشت ماهیان خاویاری به بازار آستارا عرضه شد

رئیس اداره شیلات مرزی بندر آستارا گفت : سال گذشته 75 تن گوشت ماهیان خاویاری در سطح مزارع پرورشی این شهرستان تولید و به بازار آستارا عرضه شده است

صادق خاصی پور افزود : این میزان گوشت ماهیان خاویاری در دو مزرعه فعال پرورش ماهیان خاویاری تولید و به بازار منطقه عرضه شده است.
وی اظهار كرد : این میزان گوشت ماهیان خاویای نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 10 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: ارزش اقتصادی این میزان گوشت ماهی تولید شده 30 میلیارد ریال است

رئیس اداره شیلات آستارا با اشاره به اینكه سطح مفید مزارع پرورش ماهیان خاویاری 9 هزار و 400 متر مربع است ، بیان كرد: عمده پرورش و تولید این ماهیان خاویاری از نوع فیل ماهی بوده و هر دو مزرعه در بخش لوندویل شهرستان آستارا فعال است.
خاصی پور اضافه كرد: در دو مزرعه فعال پرورش ماهیان خاویاری برای 11 نفر به شكل مستقیم اشتغال زایی شده است.
رئیس اداره شیلات آستارا در ادامه با اشاره به تولید ماهیان زینتی در سال گذشته در آستارا بیان كرد: ماهیان زینتی در قالب آكواریوم های شیشه ای پرورش و تولید می شود.
وی میزان ماهیان زینتی تولید شده در آستارا در سال گذشته را 150 هزار قطعه عنوان كرد و گفت: این میزان ماهی زینتی تولید شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد افزایش یافته است.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 كیلومتری غرب مركز گیلان واقع شده است و با 18 و نیم كیلومتر نوارساحلی و منابع آبی متعدد ، جزو مناطق مستعد برای پرورش انواع آبزیان گرمابی و سردابی به شمار می رود

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید