خسارت به 15 مزرعه پرورش ماهي شهرستان سلسله لرستان در اثر سيلاب

پنج‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۲ بازدید
خسارت به 15 مزرعه پرورش ماهي شهرستان سلسله لرستان در اثر سيلاب

فرماندار سلسله گفت: خسارات وارد شده به مزارع پرورش ماهي شهرستان در اثر سيلاب بسيار جدي است و تاكنون 15 مزرعه پرورش ماهي در اثر سيلاب دچار خسارت شده اند

قدرت الله فلاح نژاد افزود: بر اثر بارندگي هاي اخير بخش هاي مختلف كشاورزي، راه هاي روستايي و خيابان هاي شهري، پل ها، كانالها، تيرهاي چراغ برق، كارگاه هاي توليدي، خطوط انتقال آب روستايي و واحدهاي مسكوني دچار خسارت شده اند.
وي اظهار داشت: ميزان باران در اين شهرستان در مجموع 132 ميليمتر بوده كه اين امر سبب بروز خسارت به باغها، مزارع كشاورزي و مزارع پرورش ماهي شهرستان شده است.

فرماندار سلسله عمده خسارات وارده به شهرستان را در حوزه شيلات عنوان و تصريح كرد: مشاهدات اوليه اي كه در بازديد از مزارع پرورش ماهي صورت گرفت نشان مي دهد كه متاسفانه خسارات وارد شده به حوزه شيلات شهرستان جدي است و با توجه به بازديد كارشناسان تاكنون 15 مزرعه پرورش ماهي شهرستان دچار خسارت شده اند.
وي افزود: ديواره هاي حفاظتي مجتمع شيلات دوآب كه بزرگترين طرح شيلاتي شهرستان سلسله نيز محسوب مي شود در اثر سيلاب از بين رفت.
فرماندار سلسله خاطرنشان كرد: از دستگاههاي اجرايي و عضو ستاد بحران، بخشداران، دهياران و شوراهاي اسلامي خواسته شده كه در اسرع وقت خسارات دقيق ناشي از سيلاب را برآورد و ميزان آن را به ستاد بحران شهرستان گزارش دهند.
شهرستان سلسله داراي 44 مزرعه فعال پرورش ماهي است كه سالانه 3 هزار و 500 تن ماهي قزل آلا توليد مي كنند.
شهرستان سلسله با 75 هزار نفر جمعيت يكي از شهرستانهاي استان لرستان است كه مركز آن شهر الشتر است.
اين شهرستان از شمال به شهرستان دلفان، از جنوب به شهرستان خرم آباد و از شرق به شهرستان بروجرد محدود است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید