کاهش عرضه شبه خاویار در مازندران

پنج‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
کاهش عرضه شبه خاویار در مازندران

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به کاهش شبه خاویار در استان گفت: هزار و ۸۰۰ تن ماهی خاویاری در استان تولید می شود و این میزان در پنج سال آتی افزایش می یابد

حسینعلی رستمی اظهار داشت: ایران از بین کشورهای ساحلی در بین خارومیانه از نظر ذخایر دریایی در جایگاه بهتری قرار دارد و در این میان مازندران نسبت به استان های ساحلی از وضعیت بهتری برخوردار است که نوید پیشرفت و توسعه در عرصه شیلات را می دهد.

وی افزود: مدیریت منظم و کارآمد در حفاظت از محیط زیست و همچنین صید خاویار از گذشته به این روال وجود داشت که همین امر سبب شده تا از صید بی رویه خاویار در استان های ساحلی کشور جلوگیری شود.

مدیر کل شیلات مازندران با اشاره به استیصال خاویار در سطح دریاها تصریح کرد: با مدیریت برنامه ریزی شده ۴۰۰ کیلوگرم ماهیان خاویاری از دریای شمال استحصال شده است، همچنین در این راستا صید از طرف سایت تجاری جهانی خاویار ممنوع شد.

رستمی گفت: با وجود ممنوعیت صید خاویار در کشورهای ساحلی سازمان جهانی تنها به ایران مجوز صید داده شد که بتوانند درجهت تکثیر واحیای مجدد در کشور تلاش کنند.

این مسئول با اشاره به عرضه شبه خاویاری در کشور بیان کرد: عرضه شبه خاویاری در کشور نسبت به گذشته کاهش یافت چرا که روند تولید این محصول افزایش یافته است.

مدیر کل شیلات مازندران با بیان اینکه یکهزار و ۸۰۰ تن ماهی خاویاری در مازندران تولید می شود افزود: با روند افزایش تولید ماهیان خاویاری پیش بینی می شود تا پنج سال آینده این مقدار افزایش می یابد

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید