180 هزار تن از تولید صید آبزیان در هرمزگان توسط تعاونی‌ها صورت می‌گیرد

پنج‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
180 هزار تن از تولید صید آبزیان در هرمزگان توسط تعاونی‌ها صورت می‌گیرد

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی گفت: 3 درصد از 98 هزار تعاونی کشور در هرمزگان حضور دارد و اگر ما این تعاونی‌ها و اعضای آنها را آموزش دهیم می‌توانیم بنگاه‌های قوی اقتصادی در استان داشته باشیم

سید حمید کلانتری عصر امروز در نشست ستاد عالی هماهنگی و توسعه تعاون اظهار داشت: هرمزگان در حوزه تعاون جزء گروه یک و دسته اول در رده عملکرد، پیگیری و علاقمندی به کار قرار دارد.

وی با اشاره به قدمت 80 ساله تعاونی‌ها در ایران افزود: در ارتباط با تعاون دو استراتژی رقابت و رفاقت برای توسعه اقتصادی وجود دارد و در استراتژی رقابت گاهی ارزش‌های انسانی زیر پا گذاشته می‌شود و خیلی از رفتارها توأم با تلاش‌های شکننده است در حالی که ما می‌توانیم با کار جمعی و مشارکت و توانمندسازی فضای رفاقت را جایگزین نماییم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی تصریح کرد: امروز بسیاری از کشورهای اروپایی ازجمله انگلستان، فرانسه و نیوزیلند و همچنین آسیایی از جمله هند، مالزی و کره جزء کشورهایی هستند که تعاونی‌ها در آن فعالند.

کلانتری با بیان اینکه امروز مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر روی مبحث تعاونی‌ها دارند، گفت: 3 درصد از 98 هزار تعاونی کشور در هرمزگان حضور دارند و اگر ما این تعاونی‌ها و اعضای آنها را آموزش دهیم می‌توانیم بنگاه‌های قوی اقتصادی در استان داشته باشیم.

وی اظهار کرد: بالغ بر 500 تعاونی دانش‌بنیان در کشور وجود دارد و باید نگاه به تعاونی‌ها از سمت مردم و مدیران تغییر کند و باید نگاه از فعالیت‌های محله‌ای برای تعاونی‌ها به سمت فعالیت‌های ملی و منطقه‌ای تغییر کند.

معاون وزیر کار با اشاره به اینکه 180 هزار تن از تولید صید در هرمزگان توسط تعاونی‌ها صورت می‌گیرد، افزود: نقش تعاونی‌ها و حضور تاثیرگذار آنها در عرصه اقتصاد دنیا مبرهن و مشخص است و امروز هند یکی از کشورهای است که تعاونی‌های بسیاری در آن فعال هستند.

کلانتری با بیان اینکه تعاون در ایران 80 ساله شده است، اضافه کرد: پس از انقلاب، تعاونی‌ها به‌طور قابل توجهی گسترده شده‌اند و افرادی همانند آیت‌الله شهید بهشتی به امر تعاونی تاکید زیادی داشتند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی گفت: با تعاونی‌ها می‌توانیم اقتصاد خرد را مدیریت و بهینه‌سازی کنیم و حضور تعاونی‌های هرمزگان در بعد فعالیت‌های دریایی می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه تعاون در ایران 80 سال است که بوجود آمده است و بعد از انقلاب تعاونی‌ها به طور قابل توجهی گسترده شده‌اند، ابراز کرد: اگر ما تعاونی‌ها و اعضایش را آموزش دهیم می‌توانیم بنگاه‌های قوی اقتصادی داشته باشیم.

کلانتری با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته و همچنین ظرفیت‌های هرمزگان در بخش تعاون عنوان داشت: این استان به لحاظ عملکرد و پیگیری در حوزه تعاونی‌ها جزء 10 استان برتر کشور شناخته شده است.

به گزارش فارس، در این نشست مشکلات تعاونی‌های مرزنشین و تعاونی‌های مرغداران استان نیز مطرح شد و استاندار هرمزگان در خصوص رفع برخی از این مشکلات قول مساعدت و همکاری داد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید