سنگ‌اندازی در احداث بازارچه شیلات دزفول

دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
سنگ‌اندازی در احداث بازارچه شیلات دزفول

در این جلسه که با حضور فرماندار ویژه و اعضای شورای سلامت و امنیت شهرستان منعقد شد، راهکارهای افزایش ضریب بهداشت در دزفول مورد بحث و بررسی قرار گرفت

پنجمین نشست شواری سلامت و امنیت غذایی شهرستان دزفول در محل فرمانداری ویژه این شهر برگزار شد.

روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول ضمن اعلام این خبر گفت: در این جلسه که با حضور فرماندار ویژه و اعضای شورای سلامت و امنیت شهرستان منعقد شد، راهکارهای افزایش ضریب بهداشت در دزفول مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرماندار دزفول در پنجمین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان درخصوص آخرین وضعیت احداث بازارچه آبزیان در دزفول، اظهار کرد: شهرداری دزفول برای احداث این بازارچه درخواست سهم ۳۵ درصدی کرده که اگر قرارباشد ازهمین ابتدا با سرمایه گذار همراه نباشند و سنگ پیش پای آنها بگذارند منجر به فرار سرمایه گذار خواهند شد.

حبیب اله آصفی افزود: تلاش ها و مصیبت های زیادی کشیده می شود تا یک سرمایه گذار وارد شهرستان شود بنابراین شایسته نیست با مطرح کردن موارد کوچک دزفول را از امتیاز برخورداری از بازارچه آبزیان محروم کنیم.

وی تاکید کرد: اگر مانعی در اجرای طرح وجود دارد فرمانداری برای رفع آن از طریق استان اقدام خواهد کرد.

فرماندار دزفول در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب کشتارگاه دام دزفول نیز عنوان کرد: وضعیت بهداشتی این کشتارگاه تاسف آور است درحالی که رفع تمامی مشکلات مذکور نیاز به هزینه چندانی ندارد.

آصفی افزود: شهرداری دزفول باید در این زمینه وقت بگذارد تا این دغدغه مردم و دانشگاه علوم پزشکی دزفول برطرف شود.

وی بابیان اینکه این وضعیت بهداشتی در کشتارگاه زیبنده دزفول نیست، یادآور شد: در بسیاری از جلسات شورای سلامت استان خوزستان نیز وضعیت کشتارگاه دزفول مطرح شده که لازم است هرچه زودتر برای منافع شهرستان این معضل رفع شود.

فرماندار دزفول با بیان اینکه کشتارگاه مذکور به دلیل سنتی بودن باید توسط شهرداری اداره شود، عنوان کرد: با وجود اینکه ما قادر به تحویل زمین در وسعت چند برابر هستیم اما به دلیل سودآور نبودن و زیان ده بودن این کشتارگاه هیچ سرمایه گذاری رغبت به سرمایه گذاری در آن نمی کند.

آصفی ادامه داد: ایجاد کارگاه های متعدد از جمله پرواربندی، پودراستخوان و امثال اینها تنها راه درآمد زایی کشتارگاه سنتی دزفول خواهد بود.
وی تاکید کرد: تا زمانی که این کشتارگاه به صنعتی تبدیل نشود نمی توان برای رفع مشکلات عمده آن کار مفیدی انجام داد بنابراین شهرداری دزفول باید همواره با نظارت دامپزشکی این مکان را بهتر از قبل اداره و مدیریت کند تا راه چاره ای پیدا شود.

آصفی درادامه جلسه در خصوص آلودگی هوای ناشی از تردد خودروها نیز گفت: خیابان شریعتی دزفول از بیشترین درصد آلودگی برخوردار است که به گفته راهور شهرستان، مسدود کردن برخی دوربرگردان های آن تا حد زیادی این ترافیک و آلودگی را کاهش داده است.

وی خواستار مدیریت وضعیت ترافیکی این خیابان به منظور کاهش آلودگی ناشی ار آلاینده خودروها شد و تصریح کرد: یک طرفه کردن خیابان های فرعی منتهی به شریعتی یک راهکار مناسب برای تحقق این مهم خواهد بود که راهور باید در این زمینه اقدام کند.

منبع : دانا

دیدگاه خود را بیان کنید