90کارخانه تولید ماهی تن با مشکل فعالیت می کنند

دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
90کارخانه تولید ماهی تن با مشکل فعالیت می کنند

مدیرکل دفتربهبود کیفیت وتوسعه بازارآبزیان سازمان شیلات با اشاره به اینکه کارخانه های ماهی تن با ظرفیت کامل فعالیت نمی کنند ، گفت : برای کنترل بهتر صنعت ماهی تن راهکارهایی را تعریف کرده ایم

عیسی گلشاهی با بیان اینکه میزان اعتبارات وزارت جهادکشاورزی برای صنایع تبدیلی کشور بسیار کم است ، گفت: کل این اعتبارات درسال گذشته48میلیارد تومان بود و جهاد کشاورزی نمی تواند نقدینگی لازم را تامین کند.
وی درباره گله بعضی صیادان برای خرید تضمینی تن ماهیان نیز گفت: در وزارت کشاورزی برای تنها سه کالای گندم، جو و نیشکر ساز وکارخرید تضمینی وجود دارد.

این مسئول گفت : برای سایرکالاها خرید توافقی تعریف شده به این معنا که سازمان تعاون روستایی با ضمانت هایی که از

طرف کارخانه دار می دهد، ماهی را ازصیاد خریداری می کند.
مدیرکل دفتربهبود کیفیت بازارآبزیان با اشاره به فعال بودن 90 کارخانه تولید تن ماهی درکشور تصریح کرد : بالغ بر یک میلیارد قوطی کنسرو درکشور ظرفیت سازی شده است که سالانه فقط 600 هزارقوطی کنسرو تولید می شود.
وی با اشاره به شکایت صیادان درباره واردات بی رویه تن ماهیان گفت : سالانه 190هزار تن ماهی در کشور تولید می شود که برای تامین کارخانه های خود به 230هزارتن ماهی احتیاج داریم که این مقدار را از واردات تامین می کنیم.
گلشاهی تاکید کرد: هیچ گاه تا سقف نیاز واردات صورت نگرفته واین درحالی است که میانگین ده سال اخیر واردات تن ماهیان به کشور چیزی بالغ بر27هزارتن بوده است.

مدیرکل دفترتوسعه بازارآبزیان کشور با بیان اینکه راهکارهایی را برای فروش بهتر تن ماهیان دنبال می کنیم ، گفت : یکی ازاین راهکارها تنظیم زمان ورود کالا به سواحل است به طوری که باید مدیریت شود تا زمان ترخیص تن ماهیان وارداتی به زمان تخلیه صید برخورد نکند.
گلشاهی گفت : راهکار دوم تعریف شدن عوامل خرید وفروش است به گونه ای که تمام افراد درگیر در روند صنعت ماهی تن تعیین وشناسایی شده وافراد زائد ودلالان حذف شوند.
وی همچنین از ایجاد سیستم تامین و توزیع متمرکز خبرداد و گفت: درحال حاظر نه تنها درتوزیع کنسرو مشکل وجود دارد بلکه درتوزیع ماهی نیز این مشکل به چشم می خورد که برای کنترل قیمت وفروش بهتر باید یک سیستم جامع توزیع راه اندازی شود.

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید