کشور نیازی به واردات ماهی خارجی ندارد

شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۲ بازدید
کشور نیازی به واردات ماهی خارجی ندارد

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه نیازی به واردات ماهی خارجی به کشور احساس نمی شود،گفت: ابزارهای نوین صید و تقویت سرمایه گذاری تولیدی در شیلات، نیازهای اساسی برای تقویت صنعت صیادی در کشور است

علاء الدین خادم درباره وضعیت صیادی در کشور،گفت:امکانات و ابزار مدرن باید برای صنعت صیادی درنظرگرفته شود تا بتوان با کشورهایی که درفضای بازارهای فروش و صادراتی آبزیان دریایی حضور مناسبی دارند،در فضای رقابتی تعاملات اقتصادی مناسبی داشت.

نماینده مردم درگز درمجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:ماهی "قزل آلا" با بالاترین کیفیت درکشور تولید می شود،بنابراین باید تمهیدات مناسبی برای انتقال به بازار داخلی وخارجی برای فروش آبزیان دریایی همچون قزل آلا اتخاذ شود.

خادم افزود:با توجه به ظرفیت تولید ماهی در کشور سزاوار نیست که با واردات ماهی صیادان این قشر زحمتکش را با مشکلات عدیده ای روبرو کنیم.

سرمایه گذاری داخلی و خارجی درصنعت شیلات باید تقویت شود

نماینده مردم درگز درمجلس،افزود:ماهی های خارجی با قیمت مناسب وارد می شوند؛اما موضوع تنها نرخ نیست،بلکه ما از کیفیت این نوع محصولات نیز اطلاعات جامعی نداریم و این درحالی است که بطورحتم ورود ماهی خارجی علاوه برضربه زدن به تولید داخلی اقتصاد درآمدی،صیاد را نیز با مشکلات عدیده ای روبرو می کند.

وی ادامه داد:صیادان اگر مشکلاتی در زمینه بیمه دارند،موضوعات مطروحه را دراختیار کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس بگذارند تا کمیسیون در راستای رفع مشکلاتشان ورود کند و بتوان مشکلات را در این زمینه برطرف کرد.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس ،یادآورشد:بحث سرمایه گذاری داخلی و خارجی درزمینه شیلات باید تقویت شود،زیرا حمایت از شیلات به قیمت اشتغال زایی و درآمد زایی برای کشور تمام می شود

منبع : خانه ملت

دیدگاه خود را بیان کنید