ماهی مجتمع سردآبی پالنگان به یک برند کشوری تبدیل شده است

چهار‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
ماهی مجتمع سردآبی پالنگان به یک برند کشوری تبدیل شده است

مدیر شیلات و آبزیان کردستان گفت: ماهی مجتمع سردآبی پالنگان امروز به عنوان یک برند کشوری شناخته شده است، بنابراین باید حفظ شیلات باید در اولویت اجرای طرح‌های گردشگری قرار گیرد

رحمان میرزایی عصر امروز در کارگروه گردشگری استان کردستان که با محوریت رفع مشکلات روستای گردشگری پالنگان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: جلسات زیادی در مورد مشکلات و ساماندهی وضعیت مجتمع سردآبی پالنگان طی این سال‌ها برگزار شده ولی نتیجه خوبی نداشته است.

به گفته وی، بازدیدهای متعددی از سوی مسؤولان استانی در بحث ساماندهی وضعیت گردشگری و آبزی‌پروری انجام شده است.

مدیر شیلات و آبزیان کردستان گفت: ماهی مجتمع سردآبی پالنگان امروز به عنوان یک برند کشوری شناخته شده است لذا باید حفظ شیلات باید در اولویت اجرای طرح‌های گردشگری قرار گیرد.

میرزایی تصریح کرد: مناظر بالادستی این مجتمع سردآبی به یک معضل جدی تبدیل شده است که باید تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شود.

وی اظهار کرد: گردشگران با رفتن به مناظر بالادستی و رعایت نکردن نظافت حیات مجتمع را با مخاطره جدی مواجه کرده‌اند که نمونه آن را طی سال گذشته دیدیم.

مدیر شیلات و آبزیان کردستان ساماندهی کانال حاشیه رودخانه را مورد تاکید قرار داد و گفت: متاسفانه مردم بدون رعایت هرگونه شئوناتی به رودخانه وارد می‌شوند و از هر نوع مایه شوینده‌ای استفاده می‌کنند.

میرزایی افزود: اگر در بحث ساماندهی حریم رودخانه اقدامات جدی صورت نگیرد با مشکلات و بحران مواجه می‌شوند.

به گفته وی، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یک ساختمان اداری در این مجتمع ایجاد کرده که به معضل تبدیل شده است.

مدیر شیلات و آبزیان کردستان با بیان اینکه مجتمع سردآبی سیروان الان به نوعی قرنطینه و هیچ گردشگری اجازه ورود به آن را ندارد، گفت: باید چنین عملکردی را برای جلوگیری از بروز مشکل در مجتمع پالنگان که زمینه اشتغال 400 تا 500 نفر است، را فراهم کنیم.

میرزایی اضافه کرد: ورود فاضلاب بالادستی مجتمع شیلات پالنگان به رودخانه از دیگر مشکلات جدی است باید برای رفع آن اقدامات اساسی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه باید ورود ماشین به مجتمع سردآبی پالنگان ممنوع شود، خاطرنشان کرد: خروج ماهی از مجتمع را با خودروهای انحصاری از این به بعد انجام می‌دهیم.

مدیر شیلات و آبزیان کردستان در پایان با بیان اینکه احتمال تعطیل شدن مجتمع شیلات پالنگان با ادامه این روند کنونی وجود دارد، گفت: ورود گردشگران به مجتمع ماهی سردآبی پالنگان موجب بروز مشکلات جدی طی سال‌ها گذشته برای این مجتمع شد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید