توسعه بنادر صیادی محور پیشرفت روستاها در استان هرمزگان است

جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
توسعه بنادر صیادی محور پیشرفت روستاها در استان هرمزگان است

مدیرکل شیلات استان هرمزگان محور توسعه روستاها در استان هرمزگان را توسعه بنادر صیادی عنوان کرد

سید پرویز محبی در گردهمایی مدیران بنادر صیادی استان هرمزگان با اشاره به جایگاه صید و صیادی در زندگی مردم هرمزگان گفت: بدون شک بنادر صیادی استان و توسعه در خور این بنادر می تواند نقش کلیدی در توسعه روستا ها و شهرهای استان داشته باشد.

محبی با بیان اینکه استان هرمزگان بابرخورداری از هزارو ۴۰۰کیلومتر مرز ساحلی با بیش از چهار هزار و ۴۰۰فروند شناور صیادی و بالغ بر ۲۹هزار نفر صیاد نقش کلیدی در صید و صیادی کشور دارد گفت:هرمزگان با بیش از ۲۲۰هزار تن صید سالانه ،۳۶درصد صید کشور را شامل میشود.

وی برخوداری از ۷۴تعاونی صیادی با بیش از ۱۱هزار عضو،۲۲بندر صیادی(مقام اول در کشور)،۳۹مرکز تخلیه صید،صید بالغ بر ۹۲درصد ماهیان سطح زی ریز کشور را بخش دیگری از توامندی استان هرمزگان در صید و صیادی خواند.

محبی امکان توسعه ،ساخت و عمران در مناطق و روستاها،ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم، امکان ارائه خدمات،پناهگاه و ایمنی شناورها، ارائه خدمات فنی به شناورها، بیومتری آبزیان و …را تنها بخشی از خدمات بنادر صیادی خواند.

مدیر کل شیلات هرمزگان در این نشست با بیان اینکه واگذاری بنادر صیادی از سال ۱۳۸۵ باواگذاری بندر حسینه در ایران شروع شده است گفت: تاکنون در هرمزگان بالغ بر ۱۴بندر صیادی واگذارشده است که استان هرمزگان در این مهم نیز مقام اول کشور را دارد.

وی کاهش هزینه دولت، ایجاد درآمد،مشارکت در هزینه های عمرانی و نگهداری و بهسازی بندر،اشتغال زایی،ارتقا جایگاه تشکل های مردمی(صیادی) و … را تنها بخش کوچکی از دستاورد واگذاری بنادر صیادی خواند.

محبی در ادامه ضمن تشکر از مشارکت و همکاری جامعه صیادی و سازمان منطقه آزاد قشم بامجموعه شیلات هرمزگان، واگذاری سایر بنادر صیادی،ارتباط بیشتر بین مجریان و بهره برداران بنادر صیادی و ادارات شیلات شهرستان ها، پرداخت عوارض بندر و بیمه، ایجاد راهکارهای جدید در آمد زایی در بنادر صیادی را در دستور کار قرار داد.

وی همچنین استقبال از طرح هایی که باعث رونق بیشتر بنادر شود،افزایش سطح کیفی و کمی خدمات بنادر صیادی،استفاده بهینه از ظرفیت های موجود،ادامه روند مستند سازی حقوقی بنادر صیادی و اموال و همچنین تاکید بر نقش مهم بنادر صیادی در پروش ماهیان دریایی در قفس را از مهمترین مصوبات و مسائل مطرح شده در این جلسه خواند

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید