اشتغال زایی بالا با ظرفیت بهره برداری از فاز نخست شهرک صنعتی ماهیان زینتی راوند کاشان

شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۹۲ بازدید
اشتغال زایی بالا با ظرفیت بهره برداری از فاز نخست شهرک صنعتی ماهیان زینتی راوند کاشان

دکتر حسن صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران: اشتغال زایی بالا با ظرفیت بهره برداری از فاز نخست شهرک صنعتی ماهیان زینتی راوند کاشان

مراسم زنگ کارگری (کلنگ زنی) آغاز عملیات ساخت فاز نخست شهرک صنعتی ماهیان زینتی راوند با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران، نماینده مردم شریف کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه راوند و جمعی از مسئولین کشوری استان اصفهان و شهرستان های کاشان و راوند و منطقه ای استان اصفهان برگزار شد

دکتر حسن صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در این مراسم زنگ کارگری اظهار داشت: احداث شهرک صنعتی ماهیان زینتی اتفاق بزرگی در کاشان است که می تواند موجب کارآفرینی و اشتغالزایی و توسعه صنعت گردشگری این شهرستان شود.
وی افزود: مکان احداث این شهرک صنعتی در محلی انتخاب شده که سالانه ۱۵ میلیون گردشگر از کنار آن عبور می کنند که خود یک جاذبه گردشگری برای تمام فصول است و ظرفیت بالایی را به دنبال دارد.
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به این که ۷۰ درصد از ماهیان زینتی کشور در این منطقه تولید می‌شود، خاطر نشان کرد: هم اکنون ۷۰۰ تولید ماهیان زینتی در منطقه راوند فعال هستند و به همین تعداد مراکز وابسته به مشاغل خانگی وجود دارد که در صورت مهیا شدن زیرساخت‌ها، این آمار می‌تواند سه یا چهار برابر شود و ظرفیت بالای اشتغال زایی برای رواند و کاشان به ارمغان خواهد آورد.
دکتر صالحی اضافه کرد: این صنعت، ظرفیت‌های فوق‌العاه‌ای در حوزه اشتغال و اقتصاد گردشگری دارد و استقرار شهرک ماهیان زینتی در منطقه راوند فرصت ویژه ای برای ساماندهی وضعیت بیکاری خواهد بود.
وی گفت: این شهرک صنعتی به نفع کل منطقه است و با توجه به کمبود آب در منطقه و درآمد بیشتر تولید ماهیان زینتی نسبت به کشاورزی، می توان با آموزش های لازم رشد اقتصادی خوبی در کاشان ایجاد کرد.
رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: با تاکید اخیر با وزیر محترم جهاد کشاورزی، صدور موافقت اصولی برای شهرک ماهیان زینتی و واگذاری زمین مورد نیاز برای احداث این شهرک گرفته شد و مهندس حجتی پیگیری و حساسیت خاصی روی این پروژه دارد.
وی خاطر نشان کرد: شهرک صنعتی ماهیان زینتی در مساحت ۳۰۰ هکتاری در چهار مرحله به بهره برداری می رسد که در فاز اول در ۵۷ هکتار با پیگیری اعتبارات مربوطه آغاز خواهد شد.
دکتر صالحی افزود: بیش از ۷۰ درصد ماهیان زینتی کشور در کاشان تولید می شود که به طور مستقیم و غیرمستقیم برای ۴۰ هزار نفر اشتغال آفرینی می کند و عایدی آن سالانه ۱۰ میلیارد تومان است.
رئیس سازمان شیلات ایران در پایان گفت: ۷۰ میلیون قطعه ماهی زینتی در شهرستان کاشان در ۸۰۰ مرکز تولیدی تولید می شود که علاوه بر فروش در داخل به کشورهای حاشیه خلیج فارس، ترکیه، روسیه صادر می شود.
گفتنی است تصاویر گویای مراسم زنگ کارگری (کلنگ زنی ) بوده و دکتر صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران آغاز رسمی احداث فاز نخست این شهرک را به عنوان دستاورد ارزنده دولت تدبیر و امید در این دیار با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه اعلام نمودند.
منبع : روابط عمومی سازمان شیلات ایران

دیدگاه خود را بیان کنید