احترام به قوانین صیادی و در پی آن رضایت کامل از صید

شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
احترام به قوانین صیادی و در پی آن رضایت کامل از صید

روستای « رمین» چابهار، روستای برتر کتاب و کتابخوانی کشور است و به گفته مدیرکل شیلات این شهرستان، روستای برتر ماهیگیری که تأثیر فرهنگ کتابخوانی را در همه بخش‌های این روستا می‌توان دید.

روز گذشته، ۲۸ آبان ماه مراسم اهدای کتاب به صیادان روستای «رمین» شهرستان چابهار برگزار شد که به گفته رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چابهار، این روستا روستای برتر کتاب و کتابخوانی کشور است و به گفته مدیرکل شیلات، روستای برتر ماهیگیری.

محمدامین محمدی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چابهار در این آیین با بیان اینکه رمین روستای هدف گردشگری ویکی ازبنادر مهم ماهیگری است، گفت: این روستا در سال ۹۳ به عنوان روستای برترکتاب و کتابخوانی کشور انتخاب شد.
وی به علاقه زیاد مردم وصیادان رمین به کتاب اشاره کرد و افزود: درسال ۹۴ نیز طرح کتاب‌دار این روستا ازمیان ۸۰۰ طرح کشوری به عنوان ۱۰ طرح برتر دوستدار کتاب انتخاب شده و توسط وزیر ارشاد از آن تجلیل به عمل آمد.
به گفته محمدی، حکیم بهار نویسنده و شاعر خوش ذوق این روستا به دلیل علاقه زیادی که به کتاب و کتابخوانی داشته یکی از اتاق‌های خانه خود را تبدیل به کتابخانه محلی کرده که با استقبال زیاد مردم روبروشده و به عنوان طرح برتر دوستدار کتاب معرفی شده است

هدایت‌الله میرمرادزهی، مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان نیز که روستای رمین به نوعی به دلیل صید و صیادی آن تحت نظر اوست با اشاره به فرهنگ سازی کتاب بین صیادان، بیان کرد: مردم رمین در فصل‌های منع ماهیگیری به دریا نمی‌روند و به قوانین شیلاتی درباره منع استفاده از تورهای غیرمجاز عمل می‌کنند.
وی این فرهنگ سازی را موجب افزایش صید دانست وتاکید کرد: به سبب رعایت صیادان این روستا، آن‌ها یک ماه زودتر فصل صیادی را آغاز کردند و همه لنج‌ها با رضایت کامل پس از صیادی برگشتند.
به گفته میرمرادزهی امسال به همه کارخانجات صنعت ماهیگیری کشور اعلام شده که می توانند تمام نیاز اولیه ماهی صنعتی وتجاری خود را از این بندر و چابهار تامین کنند واین درحالی است که این موفقیت‌ها مدیون دانش خوبی است که از طریق کتاب به این مردم منتقل شده است

منبع : ایکنا

دیدگاه خود را بیان کنید