هدررفت یک میلیون و 600 هزار تن فانوس ماهیان در آب های هرمزگان

شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
هدررفت یک میلیون و 600 هزار تن فانوس ماهیان در آب های هرمزگان

مدیرکل شیلات هرمزگان از هدررفت و صید نشدن یک میلیون و 600 تا یک میلیون و 700 هزار تن از فانوس ماهیان در آبهای استان خبر داد

سید پرویز محبی شنبه در دیدار با امام جمعه جاسک افزود: بر اساس بررسی ‌های کارشناسان مؤسسه تحقیقات شیلات ایران، افزون بر 2 میلیون تن ذخیره فانوس ماهیان در آبهای استان وجود دارد که سالانه برداشت بین 300 تا 400 هزار تن از آن امکان دارد و مابقی آن به دلیل برداشت نشدن هدر می رود.
وی بدون اشاره به راهکارهای جلوگیری از هدررفت و بهره برداری از این آبزی ، بیان داشت: طبق برنامه ششم توسعه میزان صید فانوس ماهیان کشور باید سالانه به بالای 70 هزار تن برسد و این در حالی است که در سال گذشته تنها حدود 10 هزار تن فانوس ماهی صید شد.
وی بیان داشت: عمر مفید این‌ ماهیان کمتر از 2 سال بوده که در صورت برداشت نشدن، این سرمایه ملی و انحصاری هدر می رود .

مدیرکل شیلات هرمزگان اظهار کرد: صید فانوس ماهیان با توجه به اینکه در عمق بالا و خارج از منطقه صید بومی صورت می گیرد و همچنین به خاطر ذخایر غنی و اختصاصی فانوس ماهیان در منطقه، هیچ آسیبی به ذخایر آبزیان خلیج فارس وارد نمی کند.
امام جمعه جاسک نیز با بیان اینکه فعالیت های شیلاتی یکی از محورهای توسعه شهرستان است ، گفت : کشتی های صید فانوس ماهیان باید برداشت ذخایر فانوس ماهیان را به بهترین شکل انجام دهند.
حجت الاسلام محمد کاظم مناقبیان افزود: شهرستان جاسک با 300 کیلومتر مرز آبی ، بزرگترین مرز آبی استان را دارد که با حمایت مسئولان باید از این ظرفیت بهتر استفاده شود.
وی تاکید کرد : استفاده از نیروهای بومی و بومی گرایی باید در اولویت فعالیت های شیلاتی قرار گیرد.
شهرستان جاسک با 51 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید