صید 400 هزارتن فانوس ماهیان در هرمزگان

شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۴ بازدید
صید 400 هزارتن فانوس ماهیان در هرمزگان

مدیر کل شیلات هرمزگان از صید ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تنی فانوس ماهیان در هرمزگان خبر داد

پرویز محبی، مدیر کل شیلات هرمزگان در دیدار با امام جمعه شهرستان جاسک گفت: در آب‌های استان هرمزگان طبق بررسی‌های کارشناسان مؤسسه تحقیقات شیلات ایران بالغ بر دومیلیون تن ذخیره فانوس ماهیان وجود دارد که برداشت سالانه بین 300 تا 400 هزار تن از آن امکان دارد و این در حالی است که در سال گذشته فقط حدود 10000 تن صید را از این ذخیره داشتیم.

مدیر کل شیلات هرمزگان اظهار کرد: طبق برنامه ششم توسعه میزان صید فانوس ماهیان کشور باید سالانه به بالای 70 هزار تن برسد.

وی با بیان اینکه عمر مفید این‌ ماهیان کمتر از دو سال بوده که در صورت عدم برداشت این سرمایه ملی و انحصاری به هدر می رود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه صید این ماهیان در عمق های بالا و خارج از منطقه صید بومی صورت میگیرد و همینطور ذخایر غنی و اختصاصی فانوس ماهیان در منطقه ،هیچ آسیبی به ذخایر آبزیان خلیج فارس وارد نمیکند.

بومی گرایی در اولویت فعالیت های شیلاتی قرار گیرد

حجت الاسلام محمد کاظم مناقبیان، امام جمعه شهرستان جاسک در این دیدار با بیان اینکه فعالیت های شیلاتی یکی از محورهای توسعه شهرستان جاسک است گفت: کشتی های صید فانوس ماهیان باید برداشت ذخایر فانوس ماهیان را به نحو احسن انجام دهند.

امام جمعه جاسک با بیان به اینکه شهرستان جاسک با 300کیلومتر مرز آبی، بزرگترین مرز آبی استان را دارد، اظهار کرد: استفاده از این ظرفیت ها باید به بهترین شکل و با حمایت تمام قد مسئولین صورت گیرد.

منافیان با اشاره به تاثیر استفاده از نیروهای بومی در توسعه جاسک تاکید کرد: نیروهای بومی و بومی گرایی در اولویت فعالیت های شیلاتی قرار گیرد

منبع : دانا

دیدگاه خود را بیان کنید