پرورش ماهی در قفس نیازمند حمایت و پشتیبانی شیلات است

سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۰ بازدید
پرورش ماهی در قفس نیازمند حمایت و پشتیبانی شیلات است

فرماندار شهرستان جاسک گفت: پرورش ماهی در قفس نیازمند حمایت و پشتیبانی شیلات است

محمد احمدی در دیدار با مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه شهرستان جاسک یک شهرستان کاملا شیلاتی است و شیلات نقش مهمی در معشیت مردم این شهرستان ایفا می کند بیان داشت: شناسنامه و بیشینه این شهرستان با صید و صیادی این حرفه پاک و سفارش شده در قرآن کریم گره خورده است.

احمدی یکی از راهکارهای خوب برون رفت از معضل بیکاری را استفاده از ظرفیت های شیلاتی خواند و افزود: امید است در آینده ای نزدیک شاهد درخشش بیش از پیش شیلاتی شهرستان جاسک باشیم.

وی توسعه صید فانوس ماهیان، توسعه پرورش ماهی در قفس، توسعه پرورش میگو و ارتقای فعالیت های شیلاتی را برای مردم شهرستان جاسک امید بخش خواند و گفت: امید است با توجه به شروع فصل صید ماهیان یال اسبی در این دوره بیش ترین بهره وری و نهایت استفاده صورت پذیرد.

احمدی بر پایی چندین نشست بین مسئولان شیلاتی و مسئولان شهرستان جاسک را بیان گر توجه شیلات به این شهرستان خواند

فرماندار شهرستان جاسک با بیان اهمیت حفاظت از ذخایر آبزیان خلیج فارس خاطرنشان کرد: در راستای حفاظت هرچه بهتر از این ثروت ملی هرچه سریعتر معضل کمبود نیروی انسانی در بحث یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان حل شود تا این مهم به نحو احسن صورت پذیرد.

این مقام مسئول با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و اقدامات دولت در راستای توسعه مکران، فعالیت های شیلاتی را در همین راستا خواند و حمایت از کلیه طرح های شیلاتی را لازمه توسعه مکران خواند

وی در رابطه با نگرانی های به وجود آمده در رابطه با برداشت بی رویه فانوس ماهیان و همچنین صید دیگر گونه ها توسط شناورهای صید فانوس ماهی نیز بیان داشت: نظارت حداکثری بر محدوده صید و ترکیب صید توسط شیلات معمومل و سهم بومیان در صید و فرایند بعد از صید پررنگ تر گردد.

توسعه آبزی پروری شهرستان جاسک، برخورد جدی تر در صورت بروز تخلف صیادی به ویژه در زمینه صید فانوس ماهیان،رفع مشکل تسهیلات شناورهای لنج صیادی قدیمی،رفع نواقص اسکله گوگسر،رفع معضلات برق سایت پرورش میگوی یکدار و ... از مهمترین مباحث در دستور کار قرار گرفته شده در این جلسه بود

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید