تولید 8000 تن ماهی در کهگیلویه و بویراحمد

شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
تولید 8000 تن ماهی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر شیلات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی هشت ماهه نخست سال حدود 8000 تن ماهی در این استان تولید شده است.

کوروش یزدان‌پناه افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 14هزار و 500 تن ماهی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید شود.

وی خاطرنشان کرد: پارسال 13هزار 120تن ماهی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید شد.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: 205 مزرعه پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 190مزرعه فعال است و 15مزرعه دیگر به‌علت شیوع بیماری VHS در اواخر سال 92 غیرفعال هستند

یزدان‌پناه با اشاره به این‌که سرانه مصرف ماهی در کشور 10 کیلوگرم است، تصریح کرد: این میزان در کهگیلویه و بویراحمد 5.7 کیلوگرم است که از سرانه کشوری در سطح بسیار کم‌تری قرار دارد.

وی ادامه داد: 80 درصد تولیدات ماهی کهگیلویه و بویراحمد به استان‌های دیگری مانند تهران و قم صادر می‌شوند و تنها 20 درصد ماهیان تولید شده در استان مصرف داخلی دارد.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یک مزرعه پرورش ماهی زینتی در استان وجود دارد که چهار تا پنج گونه ماهی زینتی در آن پرورش داده می‌شود.

یزدان‌پناه افزود: پارسال 70هزار قطعه ماهی زینتی در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد که پیش‌بینی شده است این تعداد امسال به 100هزار قطعه برسد.

وی افزود: این استان سال گذشته در زمینه تولید ماهی رتبه چهارم کشوری را کسب کرد.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای بهره‌برداری از 45 مزرعه پرورش ماهی واجد پروانه تأسیس 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با وجود رایزنی با صندوق توسعه ملی متاسفانه هیچ اقدامی نشد.

یزدان‌پناه با بیان این‌که از ابتدای سال تاکنون در زمینه سرمایه در گردش مزارع در حال فعالیت هیچ تسهیلاتی پرداخت نشده است، یادآور شد: نبود نقدینگی، نبود تسهیلات سرمایه در گردش و ساخت و ساز، پرداخت نکردن تسهیلات به مزارع در حال احداث و پیامدهای حاصل از بیماری‌های ویروسی مزارع پرورش ماهی از مهم‌ترین مشکلات شیلات این استان هستند

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید