مشکلات شهرستان ماهنشان مزمن است

یک‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۷۲ بازدید
مشکلات شهرستان ماهنشان مزمن است

نماینده مردم شهرستان های ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات ماهنشان مزمن است و این شهرستان محرومیتی تاریخی دارد که باید مسئولان دست به دست هم دهند تا این مشکلات حل شود.

سید مرتضی خاتمی در جلسه تودیع و معارفه فرمانداران شهرستان ماهنشان افزود: فعالیت ها و اقدامات زیادی در سطح این شهرستان انجام شده و بخش زیادی از فعالیت ها نیز باقی مانده است کسانی که در زمان حاضر مسئولیت جدیدی می گیرند حجم فعالیت ها و اقدامات زیادی را در پیش رو خواهند داشت که باید تلاش های زیادی را به صورت جدی انجام دهند.
وی، با بیان اینکه محرومیت های مزمنی را در شهرستان ماهنشان داریم، اظهارکرد: باید فعالیت در کارهای زیربنایی که مساله مهم نگهدارنده مردم در این منطقه است در اولویت قرار گیرد و به جد دنبال شود.

نماینده مردم شهرستان های ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی به مشکل آب در این شهرستان اشاره کرد و گفت: باید مسئولان عالی کشور در قوه مجریه و مقننه باید برنامه ریزی جدی در این خصوص داشته باشند.
خاتمی یادآورشد: مسائل مربوط به خطوط مواصلاتی و راه های ارتباطی شهرستان باید به صورت جدی دنبال شود.
وی موضوع اشتغال جوانان شهرستان ماهنشان را یکی دیگر از مشکلات بیان کرد و خاطرنشان کرد: جوانان جویای کار زیادی در این شهرستان وجود دارد که باید با نگاه به آمایش سرزمینی، استعدادهای منطقه، جذب سرمایه و حضور همه کارآفرینان با فکر و ابتکاری نو با تحرک بخشی اقداماتی اساسی آغاز و قدمهای منطقی برداشته شود.
نماینده مردم شهرستان های ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان ماهنشان قطب کشاورزی است که در مرحله اول باید در زمینه نوسازی کشاورزی و دامپروری، راه اندازی دامپروری صنعتی و صنایع وابسته به آن قدم برداریم.
خانمی بر فراهم کردن زیر ساخت های قوی در حوزه شیلات شهرستان ماهنشان تاکید کرد و افزود: در این شهرستان به رغم همه زحمت هایی که کشیده می شود آموزش و پرورش از نظر شاخص آموزشی عملکرد خوبی ندارد.

*** ظرفیت های بالقوه ماهنشان باید بالفعل شود
امام جمعه شهر ماهنشان نیز در ادامه این مراسم گفت: شهرستان ماهنشان به لحاظ اقتصادی و اعتقادی ظرفیت های بالقوه فراوانی دارد که برخی از این پتانسیل ها هنوز بالقوه است که باید در حوزه های اقتصادی از این ظرفیت ها استفاده شود.
حجت الاسلام حسینعلی زاهدی پور اظهارکرد: با انتقادهای سازنده بین مردم و مسئولان ظرفیتهای بالقوه به بالفعل تبدیل شود چراکه پیروزی و موفقیت هر مسئولی سربلندی و موفقیت برای نظام اسلامی است.
وی ادامه داد: باید راستی و درستی بین مردم و مسئولان بیشتر و تعامل مردم با مسئولان بیشتر باشد.
فرماندار شهرستان ماهنشان نیز گفت: باید با همکاری مردم از همه ظرفیت های موجود این شهرستان برای پیشرفت و توسعه استفاده شود.
مجتبی نوری افزود: توسعه و پیشرفت منطقه با همکاری و تعامل محقق شدنی است.
در پایان این مراسم مجتبی نوری به عنوان فرماندار شهرستان ماهنشان معرفی شد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید