ادعای آبگیری 63 درصدی هور‌العظیم به افسانه می‌ماند تا واقعیت

سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۸ بازدید
ادعای آبگیری 63 درصدی هور‌العظیم به افسانه می‌ماند تا واقعیت

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر حدود 60 الی 70 هزار هکتار از مساحت هور‌العظیم آبگیری نشده و این محدوده به کانون اصلی تولید ریزگرد‌ها تبدیل شده است.

جواد کاظمی‌نسب (الباجی) در اهواز، با اشاره به ادعای معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان محیط زیست کشور مبنی بر آبگیری 62 درصدی تالاب هور‌العظیم، اظهار کرد: نمایندگان خوزستان هیچ‌گاه بر ادعای خانم ابتکار در‌خصوص آبگیری هور‌العظیم صحت نگذاشته و با توجه به بازدید میدانی و همچنین گزارش‌های مستند متخصصان حوزه تالاب‌ها این ادعا بیشتر به یک افسانه می‌ماند تا یک واقعیت باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 60 الی 70 هزار هکتار از مساحت هور‌العظیم آبگیری نشده و این محدوده به کانون اصلی تولید ریزگرد‌ها تبدیل شده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی توضیح داد:‌‌ همان بخشی‌هایی که مدعی آبگیری آن‌ها شده‌اند، از زه‌آب‌های نیشکر اشباع شده که طبق اظهار نظر مدیرکل امور تالاب‌ها در بازدید میدانی 4 آبان‌ماه این زه‌آب‌ها باعث مسموم‌شدن آب هور و زمینه‌ساز مرگ آبزیان و گونه‌های مختلف گیاهی و پرندگان شده است.

کاظمی‌نسب (الباجی) متذکر شد: دریچه‌های 4 و 5 تالاب هورالعظیم برای جاده‌سازی غیر‌مجاز شرکت‌های نفتی عملا بسته شده و سبب خشک شدن بخش‌های وسیعی از محدوده هور‌العظیم در شهرستان هویزه شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار امید واری کرد: مسئولان محترم در اظهار نظرهای خود به شعور مردم و کار‌شناسان احترام بگذارند.

وی افزود: به‌طور حتم به این شیوه مصاحبه کردن و اظهار نظر مسؤولان نمی‌تواند واقعیت‌های تلخ محیط‌ زیست خوزستان را وارونه جلوه دهد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: چنانچه مسؤولی در استان گزارش‌هایی خلاف واقعیت از شرایط اسفبار هور‌العظیم به مرکز داده‌اند بازخواست خواهند شد و مردم عزیز خوزستان مطمئن باشند نمایندگان‌ها با دقت مراتب امور را رصد می‌کنند و پیگیر این اظهارت فاقد صحت خواهند بود

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید