جمع آوری 14 کومه ماهیگیری غیر مجاز در بندرکیاشهر

پنج‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۸ بازدید
جمع آوری 14 کومه ماهیگیری غیر مجاز در بندرکیاشهر

رئیس اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت: طی 3 ماه گذشته ، تعداد 14 کومه ماهیگیری غیر مجاز در سواحل بخش بندرکیاشهر این شهرستان جمع آوری شده است

حمید رضا سلیمانی با بیان اینکه تعداد 2 پایگاه حفاظت آبزیان شیلات این شهرستان در مناطق بندرکیاشهر و دهنه سر سفید رود مستقرند افزود: در این مدت تعداد یک پره صیادی غیر مجاز نیز در سواحل بندرکیاشهر شناسایی و از فعالیت آن جلوگیری شده است.
وی تصریح کرد: طی این مدت همچنین تعداد 6 هزار و 573 رشته دام غیر مجاز ، 20 هزار و 464 عدد انواع کرف صیادی ، 23 دستگاه قایق موتوری ، یک دستگاه قایق پارویی و یک شناور نیز از صیادان غیر مجاز در سواحل این شهرستان کشف و توقیف شده است.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه گذشته سالجاری تعداد 6 فقره پرونده برای صیادان غیر مجاز در این شهرستان تشکیل شده افزود: در این خصوص تعداد 6 نفر از متخلفین به مراجع قضائی معرفی شده اند.
سلیمانی در ادامه مبارزه با هرگونه صید قاچاق ماهیان دریایی را از سیاستهای مهم شیلات عنوان کرد و گفت: در راستای حفاظت از منابع دریائی طی 3 ماه گذشته تعداد 566 مورد عملیات گشت دریایی در سواحل بخش بندرکیاشهر انجام شده که از این تعداد 10 مورد بصورت مشترک با پاسگاه دریابانی بوده است.
وی گفت: در این گشتهای دریایی تعداد 98 قطعه از ماهیان غضروفی و تعدادی از ماهیان استخوانی از صیادان غیر مجاز کشف و رها سازی شده است.

رئیس اداره شیلات آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد یکهزار نفر از صیادان بخش بندرکیاشهر در 11 شرکت تعاونی پره صیادی فعالیت دارند اظهار داشت: فعالیت این پره های صیادی با نظارت اداره شیلات صورت می گیرد.
سلیمانی پایان فصل صید را پانزدهم فروردین ماه سال آینده عنوان کرد و گفت: حفاظت از آبزیان و منابع دریایی و برخورد قانونی با صیادان غیر مجاز با جدیت از سوی اداره شیلات شهرستان آستانه اشرفیه دنبال می شود.
شهرستان آستانه اشرفیه با 37 کیلومتر نوار ساحلی در بخش بندرکیاشهر در شرق استان گیلان قرار دارد.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید