پرورش میگو مطمئن‌ترین حوزه سرمایه‌گذاری در سواحل و جزایر هرمزگان است

چهار‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۵ بازدید
پرورش میگو مطمئن‌ترین حوزه سرمایه‌گذاری در سواحل و جزایر هرمزگان است

معاون وزارت جهاد کشاورزی گفت: سرمایه‌گذاران علاقمند در زمینه پرورش میگو و ماهی بدانند که سواحل هرمزگان و جزایر آن بهترین و مطمئن‌ترین حوزه سرمایه‌گذاری در جنوب کشور به شمار می‌روند.

حسن رکنی در بندرعباس اظهار داشت: افق آینده تامین نیازهای غذایی کشور متمرکز بر توسعه و رشد میزان مصرف گوشت سفید بخصوص افزایش مصرف ماهی و میگو در سراسر ایران است و اگر دامنه سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه تولید ماهی و میگو را در هرمزگان و سواحل جنوب تقویت کنیم، به سلامت عمومی جامعه نیز کمک کرده‌ایم.

وی با اشاره به ساحل 1000 کیلومتری استان هرمزگان و انبوه سواحل در جزایر در آب‌های خلیج فارس، اظهار کرد: سیاست توسعه جمعیتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در سواحل جنوبی کشورمان نیز بر پایه بهره‌مندی بیشتر از دریا متمرکز شده است و در این زمینه نباید محدود به برداشت از ذخایر طبیعی باشیم.

معاون امور دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: موهبت خدادادی دریا باید منبع اصلی تولید نیازهای پروتئینی کشور باشد و متأسفانه ما در زمینه‌ بهره‌برداری از دریا موفق و کارآمد عمل نکرده‌ایم.

رکنی همچنین ادامه داد: نقطه قوت ما در جنوب، سواحل گسترده و بکری است که بهترین مکان برای تولید ماهی و میگو در قالب مزارع پرورش میگو و تولید ماهی و میگو در قفس در دریا بشمار می‌رود و نباید از این ظرفیت غافل باشیم.

وی گفت: تامین نیاز مستقیم مردم کشورمان به تولیدات پروتئینی از طریق سواحل شمالی و جنوبی کشور امکان پذیر است و باید با برنامه مشخص به‌گونه‌ای عمل کنیم که همگام با فرهنگ‌سازی عمومی در جامعه برای افزایش میزان مصرف ماهی، تولید کافی در داخل نیز داشته باشیم.

معاون وزیر جهاد اضافه کرد: تمایل به استفاده از ماهی و میگو در سبد خانوار رو به افزایش است و اگر بتوانیم بر پایه برنامه‌ریزی صورت گرفته در افق 1404 مبنی بر ایجاد 50 هزار هکتار اراضی کشت میگو عمل کنیم، بدون شک ضمن تامین نیاز داخل، ارز آوری قابل توجهی نیز در این بخش خواهیم داشت.

وی به جایگاه اقتصاد مقاومتی در حوزه تولیدات دریایی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش تولید داخلی در زمینه شیلات و ایجاد امکان بسته‌بندی و توزیع مناسب و کشف بازارهای هدف برای صادرات سه بخش مهم برای نقش آفرینی در فرآیند اقتصاد مقاومتی در این حوزه است که می‌تواند ضمن کمک به سلامت جامعه، ارز مورد نیاز برای توسعه و پیشرفت کشور در دیگر بخش‌ها را نیز عاید کشور کند.

رکنی به سرمایه‌گذاری قابل توجه بسیاری از کشورهای جهان در زمینه توسعه ظرفیت‌های شیلاتی اشاره کرد و گفت: میزان مصرف تولیدات دریایی در جهان رو به افزایش است و اگر بتوانیم در زمینه‌های صادراتی و ایجاد زیرساخت مناسب در این زمینه نیز اقدام کنیم، هم امکان اشتغال خوبی در آن وجود دارد و هم درآمدزایی خوبی در پی خواهد داشت

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید