یک محموله ماهی در فصل ممنوعه صید كشف و متخلف دستگير شد

پنج‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۹ بازدید
یک محموله ماهی در فصل ممنوعه صید كشف و متخلف دستگير شد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از کشف یک محموله ماهی در فصل ممنوعه صید ماهی در دزفول و دستگیری متخلف خبر داد.
فرهاد قلی نژاد اظهار کرد: در پی گشت و کنترل مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول، یک دستگاه خودروی نیسان حامل یک محموله ماهیان صید شده در مسیر انتقال از دریاچه سد دز به شهر دزفول کشف و ضبط شد و با فرد متخلف نیز برخورد قانونی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه صید ماهی در فصل زادآوری ماهیان به منظور افزایش جمعیت نسل ماهی در تمام رودخانه ها و دریاچه های استان خوزستان ممنوع است، تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه صید، انتقال، عرضه و فروش ماهیان با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول بیان کرد: دریاچه سد دز بخش شهیون در شمال شهرستان دزفول یکی از منابع آب شیرین بوده که از غنا و تنوع زیستی فراوانی از نظر آبزیان و به ویژه ماهیان آب شیرین برخوردار است.

قلی نژاد در ادامه از رهاسازی یک قطعه آگامای دم تیغی در طبیعت دزفول خبر داد و گفت: در پی وقوع بارندگی های شدید و جریان سیل در شمال استان خوزستان و اطلاع رسانی یکی از ساکنین روستای زاویه ها، یک قطعه آگامای دم تیغی همراه با جریان آب از مناطق کوهستانی به پایین دست منتقل و به اداره حفاظت محیط زیست دزفول تحویل داده شد که سپس این جانور در طبیعت کوهستانی دزفول رها شد.

وی با اشاره به اينکه تحویل انواع گونه های جانوری توسط مردم در سال های اخیر گسترش یافته، افزود: این امر نشان از افزایش آگاهی عمومی نسبت به طبیعت و گونه های جانوری دارد به گونه ای که بسیاری از شهروندان و ساکنین مناطق و روستاها در صورت مشاهده و یافتن گونه های جانوری بیمار آنها را به اداره حفاظت محیط زیست تحویل می دهند که این اقدام باعث می شود گونه های مذکور مجدد به طبیعت برگردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول همچنین گفت: از شهروندانی که گونه های بیمار و هرگونه جانوری را به منظور رهاسازی در طبیعت به این اداره تحویل می دهند، تقدیر می شود

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید