ممنوعیت 2 ماهه صید ماهی کیلکا در گیلان

شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۳۹ بازدید
ممنوعیت 2 ماهه صید ماهی کیلکا در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان گفت: صید ماهی کیلکا از امروز به مدت 45 روز تا دو ماه در گیلان ممنوع بوده و در این مدت هیچ شناوری حق صید ندارد

اسحاق شعبانی با اشاره به ممنوعیت صید ماهی کیلکا در گیلان اظهار کرد: فصل تخم‌ریزی ماهی کیلکا آغاز شده و صید آن در این زمان ممنوع است.

وی با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان از امروز صید ماهی کیلکا به مدت 45 روز تا دو ماه در گیلان تعطیل است، تصریح کرد: در این مدت هیچ شناوری حق صید کیلکا را ندارد.

مدیر کل شیلات گیلان درباره صید ماهی کیلکا در گیلان گفت: امسال 208 تن ماهی کیلکا در گیلان صید شد که در مقایسه با سال گذشته چهار برابر رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه از میزان صید مذکور کیلکا برای صیادان 330 میلیون تومان درآمد کسب شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز درآمد خوبی نصیب صیادان کیلکا شده بود.

شعبانی 10 درصد کیلکای صید شده را در سبد غذایی خانوارها عنوان کرد و یادآور شد: بقیه ماهی کیلکا به پودر ماهی تبدیل می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه پودر کیلکا برای خوراک طیور استفاده می‌شود، متذکر شد: کاهش شناورهای صید کیلکا مهم‌ترین راهکار برای جلوگیری از صید بی‌رویه و کاهش ذخایر ارزشمند کیلکا است.

به گفته مدیر کل شیلات گیلان، کاهش تدریجی تعداد شناورهای صید از 118 فروند به 25 فروند را راهکار مناسب حفظ ذخایر کیلکا در 10 سال گذشته ذکر کرد.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید