پرورش ماهی در دل کویر

سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۲ بازدید
پرورش ماهی در دل کویر
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پیش بینی تولید یک هزار و پنج تن ماهی در استان طی سال جاری خبر داد.
هاشم ولی پور مطلق اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۵۰۰ استخر دو منظوره پرورش ماهی در استان داشتیم که در این واحدها بالغ بر ۹۹۶ تن ماهی تولید شد.

وی به پیش بینی ۶۹۶ استخر پرورش ماهی در استان طی سال جاری اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۶۱۹ واحد گرمابی و ۷۷ واحد نیز سردابی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همچنین از پیش بینی تولید یک هزار و پنج تن انواع ماهی سردابی و گرمابی در استان در سال جاری خبر داد و افزود: پیش بینی می شود امسال ۶۵۵ تن ماهی گرمابی و ۳۵۰ تن ماهی سردابی در استان تولید شود.

فعالیت ۵۲۱ نفر در بخش تولید آبزیان

ولی پور مطلق، کپور معمولی، آموز، فیتوفاگ و انواع ماهیان زینتی را از جمله ماهیان گرمابی تولید شده در استان عنوان کرد و گفت: ماهی قزل آلا نیز از جمله ماهیان سرد آبی تولید شده در استان است.

به گفته وی در حال حاضر تعداد ۵۲۱ نفر در بخش پرورش آبزیان استان مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به برنامه های این سازمان برای ترویج فرهنگ تولید آبزیان در استان اشاره کرد و افزود: در این رستا برنامه هایی از جمله اعطای تسهیلات با بهره بانکی پایین، ساخت استخرهای دو منظوره آب کشاورزی، توزیع یارانه ای بچه ماهی گرم آبی و توزیع خوراک آبزیان در دستور کار قرار گرفته است.

ولی پور مطلق، کشت فراسرزمینی در افغانستان، داده آمایی واحد های تولیدی، گسترش سیستم های پرورش متراکم و فوق متراکم، انجام مطالعات جهت پتانسیل سنجی منابع آبی، توسعه فرهنگ تولید و مصرف آبزیان و توسعه آبزی پروری و آب بندان ها را از جمله مهمترین برنامه های سازمان جهاد کشاورزی در حوزه شیلات و آبزیان برشمرد

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید