خاویار ایرانی نیازمند افزایش تولید برای حضور جهانی

شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
خاویار ایرانی نیازمند افزایش تولید برای حضور جهانی
نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه خاویار ایرانی نیازمند افزایش تولید در جهت صادرات در بازار جهانی است، گفت: پرورش ماهی در استان های شمالی حرکت نویی است که نیاز به تزریق تسهیلات دارد تا صیاد بتواند دراین راستا فعالیت کند

مهرداد بائوج لاهوتی درباره صادرات خاویار،گفت: ما نیازی به بازاریابی بین المللی برای صادرات خاویار نداریم؛زیرا خاویار ایرانی از منظر کیفیت سرآمد خاویارهای معتبر جهان است،اما باید مراقبت کرد تا برخی ها خاویار ایرانی را بنام خود ثبت نکند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خاویار ایرانی رتبه ممتازی در جهان دارد، تصریح کرد: بسیاری از برندهای خارجی خاویار علاقمند هستند از برندهای ایرانی برای فروش محصولشان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ما باید میزان تولید خاویار ایرانی را با یک برنامه کلان وهدفمند افزایش دهیم ، ادامه داد: روش صیادی نیازمند تغییر است تا بتوانیم تولیدات ماهی و آبزیان دریایی را به نحو اصولی افزایش دهیم.

بائوج لاهوتی،ادامه داد:در بسیاری از کشورهای جهان ما شاهد پرورش ماهی هستیم این امر موجب می شود نه تنها شاهد افزایش ماهیان و آبزیان باشیم ؛بلکه وضعیت صیادان ما نیاز روزبه روز به سمت ایده آل های اقتصادی حرکت خواهد کرد.

بائوج لاهوتی با بیان اینکه پروش ماهی کار نویی است که در استان های شمالی شروع شده است ،ادامه داد:صیادان برای حضور موفق و در چارچوب پروش ماهی نیازمند تسهیلات کارآمد هستند تابتوانند در این راستا موفق عمل کنند.

وی،یادآورشد: پرورش ماهی در قفس و صادرات خاویار می تواند صنعت شیلات را به سمت توسعه محوری بیش از گذشته رهنمون کند؛زیرا زمانی که میزان تولیدات خاویار ایرانی به میزان بازارهای بین المللی افزایش یابد،بطورحتم علاوه بر بهبود وضعیت صیادان می توانیم از برند ایرانی خاویار در بازار جهانی دفاع کنیم

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه افزایش میزان صادرات خاویار باید در دستور کار قرار بگیرد،گفت:خاویار ایرانی رتبه ممتازی در جهان دارد

پیش‌بینی تولید ۱.۵ تن خاویار پرورشی/مروارید سیاه۱۲میلیون تومان شد

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال یکهزار و ۵۰۰ کیلوگرم خاویار پرورشی در کشور تولید شود.

ارسلان قاسمی درباره میزان تولید خاویار پرورشی در سال ۹۴ را ۱۰۰۰ کیلوگرم عنوان کرد و اظهارداشت: این عدد نسبت ب میزان تولید سال ۹۳ که بین ۷۵۰ تا ۷۶۰ کیلوگرم خاویار در کشور تولید شد، افزایش چشمگیری ندارد.

وی با بیان اینکه همه خاویار تولیدی در کشور صادر می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال هزار و ۵۰۰ کیلوگرم خاویار پرورشی در کشور تولید شود.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران قیمت هرکیلوگرم خاویار را بین ۱۸۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو اعلام کرد.

قاسمی درباره میزان تولید قزل‌آلا طی سال گذشته نیز اظهارداشت: تولید این ماهی حدود ۱۰ تا ۱۲ هزارتن نسبت به سال ۹۳ افزایش پیدا کرد و پیش‌بینی ما این است که در سال‌جاری میزان تولید نسبت به سال قبل تغییرچندانی نداشته باشد.

وی افزود: از نظر ما میزان تولید قزل‌آلا در سال ۹۴؛ حدود ۷۰ هزارتن بوده است

منبع : خانه ملت

دیدگاه خود را بیان کنید