برگزاری اجلاس کشورهای حوزه اقیانوسیه در چابهار

یک‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۸ بازدید
برگزاری اجلاس کشورهای حوزه اقیانوسیه در چابهار

استاندار سیستان و بلوچستان از برگزاری اجلاس کشورهای حوزه اقیانوسیه طی روزهای 28 و 31 اردیبهشت ماه جاری در چابهار خبر داد

علی‌اوسط هاشمی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برای برگزاری اجلاس کشورهای حوزه اقیانوسیه در چابهار، اظهار کرد: اجلاس اقیانوسیه 28 و 31 اردیبهشت ماه جاری در شهرستان چابهار برگزار می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: مهمانان شرکت کننده در این اجلاس از 20 کشور دنیا هستند که به مدت دو روز در سیستان و بلوچستان حضور می‎یابند.

این مسئول با تاکید بر هرچه بهتر برگزار شدن این اجلاس، گفت: تمامی ادارات و سازمان‌ها با تمام امکانات و تجهیزات در اختیار اعضای برگزار کننده این اجلاس باشند.

وی با تاکید بر اهمیت این اجلاس، بیان کرد: اجلاسی که روزهای آخر اردیبهشت در چابهار برگزار می‎شود نخستین اجلاس بین‌المللی پسابرجام در سیستان و بلوچستان است که باید مهمانوازی به گونه‌ای باشد که زمینه را برای پذیرفتن میزبانی سایر نشست‌های بین‌المللی نیز فراهم کند.

هاشمی با اشاره به اینکه باید زیباسازی فضا و مبلمان شهری چابهار در اولویت کار مسئولان مربوطه قرار گیرد، گفت: اجرای موسیقی محلی، برگزاری جشنواره اقوام و عشایر و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در حاشیه مکان برگزاری اجلاس از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در مدت برگزاری اجلاس فوق است.

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: میز رسانه‌ای در حاشیه این اجلاس برگزار خواهد شد و رسانه‌های می‌توانند کار اطلاع رسانی را از مکان اجلاس همزمان انجام دهند.

این مسئول اضافه کرد: تلاش می‌کنیم دبیرخانه دائمی اجلاس اقیانوسیه را در سیستان و بلوچستان ایجاد کنی

گفتنی است، این اجلاس به منظور بالا بردن همکاری‎های فی مابین 20 کشور شرکت کننده در زمینه‌های تجارت، امنیت دریایی، تسهیل تجارت و سرمایه‎گذاری در بخش‌های شیلات، لجستیک، افزایش تعاملات آکادمیک و علمی، تعامل‎های فرهنگی و گردشگری برگزار می‎شود

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید