57 میلیون قطعه ماهی تزئینی در استان اصفهان تولید شد

دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
57 میلیون قطعه ماهی تزئینی در استان اصفهان تولید شد

افزون بر 57 میلیون قطعه ماهی تزئینی سال گذشته در مراكز پرورش ماهی در استان اصفهان تولید شد.

مدیر امور آبزیان سازمان جهاد كشاورزی استان اصفهان گفت : این استان حدود 30 درصد از ماهیان تزئینی در سطح كشور را تولید و روانه بازار می كند.
به نقل از روابط عمومی جهاد كشاورزی استان اصفهان ، محمدرضا عباسی افزود: این حجم تولید در 700 واحد كوچك وبزرگ پرورش ماهی در 13 شهرستان شامل 100الی 120گونه ماهی بدست آمده است

وی گفت: شهرستان كاشان ، نجف آباد و اصفهان به ترتیب در جایگاه اول تا سوم تولید ماهی زینتی در استان اصفهان قرار دارند.
وی افزود : به ازای هر 30 هزار قطعه تولید ماهیان زینتی یك فرصت شغلی در این بخش ایجاد می شود و در استان اصفهان با تولید این مقدار قطعه ماهی زینتی برای حدود 950 نفر شغل ایجاد شده است.
مدیر امور آبزیان جهادكاورزی استان اصفهان اظهار كرد: امروز ماهیان زینتی فقط شامل ماهی قرمز شب عید نیست و اینگونه از ماهیان انواع بسیار زیادی دارد.
وی با بیان نقش اقتصادی این ماهیان، گفت: علاوه بر آمار بالای ایجاد اشتغال ماهیان زینتی بویژه برای فارغ التحصیلان بخش كشاورزی و شیلات می توان با افزایش تولید داخلی از واردات آن كاسته و حتی به كشور های همسایه و اروپا نیز صادر كرد.
عباسی خاطر نشان كرد: تولید ماهیان زینتی به میزان آب كمی نیاز دارد با در اختیار داشتن حدود 30 متر مكعب در ماه می توان یك پروژه با ظرفیت یكصد هزار قطعه ایجاد نمود و سود خالص ناشی از هر قطعه برای آنها 30-40 درصد از قیمت فروش است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید