هفتمین اجلاس كمیسیون مشترك شیلاتی ایران و روسیه برگزار می شود

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۵ بازدید
هفتمین اجلاس كمیسیون مشترك شیلاتی ایران و روسیه برگزار می شود

مدیر روابط عمومی سازمان شیلات ایران گفت: اجلاس هفتم كمیسیون مشترك شیلاتی ایران و روسیه پس از شش سال وقفه روزهای هفتم تا 10 اردیبهشت ماه 95 در آستراخان روسیه برگزار می شود

علیرضا كیهان پور در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی كشاوری، ماشین آلات، نهاده ها و آبیاری استان فارس سه شنبه در شیراز بیان كرد: هیاتی از سوی جمهوری اسلامی به سرپرستی دكتر حسن صالحی معاون وزیر جهاد كشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران در این اجلاس شركت می كنند.
وی افزود: قرار است در این اجلاس زمینه همكاری های دو كشور شامل آبزی پروری، همكاری های تحقیقاتی،صیادی و حفاظت از منابع آبزیان برای سالجاری و آینده تدوین شود

كیهان پور اظهارداشت: سازمان شیلات ایران پیشنهادهای خود رادر قالب 13 بند برای طرح در اجلاس هفتم كمسیون مشترك شیلاتی ایران و روسیه تهیه و تدوین كرده است.
وی پیشنهادهای ایران در این اجلاس را در موضوع های همكاری مشترك در زمینه توسعه تجارت آبزیان بین دو كشور، تبادل پروتكل بهداشتی برای توسعه تجارت آبزیان پرورشی، همكاری مشترك در اجرای پروژه های تحقیقاتی، ارزیابی ذخائرماهی كیلكا، شانه دار دریای خزر، ماهیان ارزشمند خاویاری، گونه های مهاجر و آخرین وضعیت زیستی و غیر زیستی دریای خزر، مطالعه مشترك در زمینه پرورش ماهی در شمال و جنوب كشور ایران و مطالعه فرآوری آبزیان سطح زی كیلكا و ساردین و میان زی فانوس ماهیان، عنوان كرد.
او ادامه داد: برگزاری كنفرانس مشترك در زمینه علوم شیلاتی، كارگاه آموزشی و تبادل محقق و كارشناس شیلاتی، همكاری و تبادل و انتقال عمده زنده گونه های آبزی برای اهداف پژوهشی و تولیدی، همكاری های علمی در زمینه اصلاح نژاد و تولید واكسن آبزیان از دیگر پیشنهادهای ایران در این اجلاس است.
مدیر روابط عمومی سازمان شیلات ایران افزود: بررسی استراتژی و شیوه بازسازی ذخائر ارزشمند ماهیان خاویاری، ایجاد بانك ژنی ماهیان ارزشمند خاویاری و مولد سازی آنها با در نظر گرفتن گونه های بومی و مشترك بین دو كشور، بررسی راهكارهای حفظ و احیای ذخائر ماهیان خاویاری دریای خزر و هماهنگ برای بهره برداری پایدار از این ذخائر، بررسی زمینه های همكاری و بهره برداری از منابع آبزی جنوب كشور و همكاری در زمینه پیشگیری و مبارزه با تجارت غیر قانونی(صید غیر مجاز) آبزیان در دریای خزر از پیشنهادهای دیگر ایران در این اجلاس است.
كیهان پور با بیان اینكه موافقت نامه همكاری های شیلاتی ایران و روسیه در سال 1375 به امضای طرفین رسیده و درسال 76 مجالس دو كشور آن را تصویب كردند اضافه كرد: بر اساس این موافقت نامه همكاری، همه ساله كمسیون مشترك دو كشور به تناوب و میزبانی هر یك از كشورها برگزار شود كه تاكنون شش اجلاس در این رابطه برگزار شده است.
وی عنوان داشت: امیدواریم این اجلاس دستاورد ارزشمندی را در دولت تدبیر و امید برای كشور به ارمغان آورد.
او افزود: در حاشیه این اجلاس هیات ایرانی شركت كننده از بزرگترین مركز پرورش ماهیان خاویاری آستراخان روسیه و سایر جایگاه های پرورش ماهی روسیه بازدید می كنند.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی كشاورزی به عنوان نخستین نمایشگاه بین المللی كشاورزی - ماشین آلات، نهاده ها و آبیاری، پسابرجام از هفتم لغایت 10 اردیبهشت ماه 95 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شیراز برگزار می شود.
این نمایشگاه با همكاری شركت بین المللی دی ال جی كشور آلمان و با حضور شركت های داخلی پیشرو و نیز تعداد 80 شركت خارجی از كشورهای اروپایی و آسیایی آخرین دستاوردهای خود را به معرض نمایش خواهند گذاشت

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید