توسعه پرورش آبزیان در چهارمحال و بختیاری

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۶ بازدید
توسعه پرورش آبزیان در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از توسعه پرورش آبزیان در این استان خبر داد و گفت: این استان از ظرفیت خوبی در پرورش آبزیان برخوردار است

ذبیح‌الله غریب در شهرکرد، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری از ظرفیت بسیار خوبی در تولید و پرورش آبزیان برخوردار بوده و امید است تولید آبزیان در این استان افزایش داده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان قطب پرورش ماهیان سردآبی از قبیل قزل‌آلا است و رتبه نخست پرورش ماهی سردآبی را در کشور دارد.

غریب با اشاره به اینکه استفاده از منابع آبی پشت سدها در راستای توسعه تولید و پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری باعث تولید چشمگیر آبزیان در این استان خواهد شد تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری ظرفیت تولید 4 هزار تن آبزی در پشت سد کارون 4 را دارا است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود که در حال حاضر مجوز برای تولید 3 هزار تن آبزی در آب‌های سد کارون 4 صادر شده است.

وی از برگزاری همایش اصلاح الگوی کشت و مصرف بهینه آب در این استان خبر داد و گفت: این همایش با حضور کارشناسان و کشاورزان در شهرستان بروجن برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به کاهش منابع آبی در چهارمحال و بختیاری حفاظت از این منابع لازم و ضروری است و باید در آبیاری مزارع و اراضی کشاورزی از آبیاری نوین استفاده شود.

غریب ادامه داد: اصلاح الگوی کشت نقش مهم و موثری در صرفه‌جویی در مصرف آب دارد و باید بدان توجه شود

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید