میگو تولید گلستان امروز حرف اول را در کشور می‌زند

چهار‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
میگو تولید گلستان امروز حرف اول را در کشور می‌زند

مدیرکل شیلات گلستان گفت: میگو تولید استان گلستان امروز در کشور حرف اول را می‌زند

سید جواد قدس‌علوی در اولین جلسه هم‌اندیشی پرورش دهندگان ماهیان سردابی استان در شهرستان علی‌آبادکتول با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در اداره کل شیلات گلستان پیرامون مسائل و مشکلات پرورش‌دهندگان اظهار کرد: مجموعه شیلات در پیگیری مشکلات صنفی آبزی‌پروران کم نخواهد گذاشت و مصرانه پیگیر تمام مسائل است

وی با اشاره به ضرورت تشکیل اتحادیه شرکت تعاونی‌های تولیدکننده ماهیان سردابی در استان تصریح کرد: ایجاد اتحادیه شرکت تعاونی‌های تولید کننده به نفع تمامی تولیدکنندگان است و برای پیگیری منسجم و مستمر موضوعات و مشکلات صنفی تولیدکنندگان، تشکیل این اتحادیه باید هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار بگیرد.

مدیرکل شیلات گلستان در خصوص اشاعه فرهنگ مصرف آبزیان در استان خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ مصرف آبزیان به عنوان یک وظیفه برای کل مجموعه شیلات استان شناخته می‌شود چرا که حق همه شهروندان ماست که غذای سالم استفاده کنند و وظیفه ماست که در راستای امنیت غذایی تلاش کنیم.

قدس‌علوی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ها و برند بودن محصولات شیلاتی در استان مثل میگو، خاویار و ماهی قزل‌آلا تولید گلستان در کشور گفت: میگو تولید استان گلستان امروز در کشور حرف اول را می‌زند و تمام نگاه‌ها در زمینه تولید میگو در ایران معطوف به شهرستان گمیشان استان گلستان است.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه تولید ماهی قزل‌آلا، تولیدات استان ما و شهرستان علی‌آباد‌کتول به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین تولیدات ماهی قزل‌آلا در کشور شناخته شده چرا که استان گلستان در تولید قزل‌آلا یک محیط پاک در کشور محسوب می‌شود.

همچنین در این جلسه محمدی مسؤول شیلات شهرستان علی‌آبادکتول به ارائه گزارشی از فعالیت‌های آبزی‌پروری در شهرستان پرداخت و در ادامه آبزی‌پروران مسائل و مشکلات خود را با مدیرکل شیلات استان مطرح کردند.

گفتنی است نخستین جلسه هم‌اندیشی آبزی‌پروران ماهیان سردابی استان گلستان به منظور بررسی مسائل و مشکلات جامعه آبزی‌پروری (ماهیان سردابی) با حضور مدیرکل شیلات گلستان، معاون آبزی‌پروری این اداره کل و جمعی از مدیران شهرستانی و پرورش‌دهندگان سردابی قزل‌آلا در شهرستان علی‌آبادکتول برگزار شد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید