زیر کشت قرار گرفتن 225 هکتار از مزارع پرورش میگو در چابهار

پنج‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۶ بازدید
زیر کشت قرار گرفتن 225 هکتار از مزارع پرورش میگو در چابهار
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از پایان ذخیره‌سازی بچه میگو در استخرهای پرورش میگوی گواتر شهرستان چابهار خبر داد
مهدی حسینی افزود: با تلاش‌ها و نظارت‌های مستمر دامپزشکی خوشبختانه در 2 سال اخیر هیچ موردی از تلفات در استخرهای پرورش میگو در استان مشاهده نشده است که این نشان از نظارت مستمر و دقیق کارشناسان دامپزشکی و تعامل و همکاری دامپزشکی، شیلات و تولیدکنندگان دارد.

وی اظهار امیدواری کرد با استمرار بازدیدهای دامپزشکی از مراکز تکثیر و پرورش میگو در سواحل جنوبی شهرستانهای چابهار و کنارک شاهد تولید پایدار و درآمدزایی برای مردم محروم استان باشیم.

وی تصریح کرد: برای پرورش میگو نیز به تناسب پرورش‌دهندگان برنامه‌ریزی شده تا زمین در اختیار این افراد قرار بگیرد و مرکز تکثیر پرورش ماهی منطقه کنارک در حال رشد است.

حسینی افزود: برای رسیدن به جایگاه مناسب و متناسب با ظرفیت‌ها باید برنامه‌ریزی و کلان‌نگری و تغییر نگاه‌ها به‌وجود آید وگرنه با صید و صیادی سنتی به جایی نمی‌رسیم و مشکلات نیز در همین وضع باقی می‌ماند.

دکتر «اولیاء میرلاشاری»، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار نیز گفت: حدود 44 میلیون قطعه بچه میگو به سایت پرورش میگوی گواتر برای ذخیره‌سازی حمل شده است که 38 میلیون قطعه بچه میگو از مرکز تکثیر واقع در شهرستان کنارک و 6 میلیون قطعه از شهرستان جاسک به مزارع پرورش میگو حمل شده‌اند.

وی یادآور شد: این تعداد بچه میگوها پس از غربالگری آزمایش‌های ویروسی مهم آبزیان پرورشی، در 9 مزرعه و 206 استخر ذخیره‌سازی شده است که در مجموع 225 هکتار از مزارع این شهرستان زیر سطح کشت قرار گرفته است.

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید