کشف 25 هزار رشته دام‌ صیادی غیرمجاز در آب‌های ساحلی مازندران

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۷ بازدید
کشف 25 هزار رشته دام‌ صیادی غیرمجاز در آب‌های ساحلی مازندران

فرمانده یگان حفاظت منابع‌ آبزیان شیلات مازندران از کشف 25 هزار رشته دام‌ صیادی غیرمجاز در آب‌های ساحلی مازندران خبر داد

علیرضا ندائی در شهرستان ساری، اظهار کرد: فروردین‌ماه امسال 25 هزار و 838 رشته دام‌ صیادی غیرمجاز غضروفی و فلس‌دار در آب‌های ساحلی استان کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه وظیفه یگان حفاظت منابع آبزیان استان مبارزه با صید غیر‌مجاز برای حفظ و حراست از منابع‌آبزی دریای خزر به عنوان ثروت ملی است، افزود: نیروهای این یگان در 33 مرحله عملیات مشترک و بازرسی‌های مختلف و گشت‌های دریایی و ساحلی در شرایط زمانی و مکانی متعدد موفق شدند علاوه بر دام‌های مکشوفه، 152 قطعه ماهی استخوانی، 49 هزار و 310 عدد کرف صیادی و 228 عدد لنگر را کشف و ضبط و 79 قطعه ماهی خاویاری نارس را رها‌سازی کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع ‌آبزیان شیلات مازندران ادامه داد: 128 باب کومه صیادی غیرمجاز در این عملیات جمع‌آوری شد که 20 متهم دستگیر و پرونده‌های این متخلفان به مراجع قانونی برای رسیدگی ارجاع داده شد.

ندائی با اشاره به اینکه جلسات مستمر ماهانه با دادستان‌های حوزه استحفاظی ساحلی برگزار می‌شود، تصریح کرد: مقام قضایی استان بر حمایت همه جانبه مأموران یگان در حفظ و حراست از انفال مردم و برخورد قانونی و بازدارنده با صید غیرمجاز تأکید دارد.

وی از هم‌استانی‌ها خواست هرگونه اطلاعات درباره صید غیرمجاز را به ستاد خبری این یگان با شماره 35289555 بابلسر اطلاع دهند

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید