یک میلیون قطعه بچه ماهی در استخرهای دو منظوره سیستان رها شده است

دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۶ بازدید
یک میلیون قطعه بچه ماهی در استخرهای دو منظوره سیستان رها شده است

مدیر کل شیلات سیستان گفت: در اجرای پروژه ترویجی پرورش ماهی در سال گذشته یک میلیون قطعه بچه ماهی گرمابی به منظور رها سازی در استخرهای دو منظوره کشاورزی بین استخرداران سیستان توزیع شده است.

محبعلی سیستانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح با اهداف افزایش تولید در واحد سطح، اقتصادی کردن تولید و ترویج آن بین کشاورزان و استفاده بهینه از منابع آب های کشاورزی در سیستان اجرا شده است.
وی بیان کرد: سیستان دارای 900 باب استخر پرورش ماهی است که از این تعداد حدود 50 استخر آن هشت ضلعی است.
وی تصریح کرد: استخرهای هشت ضلعی از سال 94 به منظور پرورش ماهی در تراکم بالا نسبت به استخرهای مربعی و دایره ای احداث شده است.
وی با اشاره به مزایای استخرهای هشت ضلعی گفت: این استخرها به گونه ای ساخته شده است که باعث ایجاد چرخش آب درون استخر می شود

مدیر کل شیلات سیستان افزود: سیستم تهویه در کف این استخرها در نظر گرفته شده که فضولات ماهی ها را به بیرون از استخرها انتقال می دهد.
سیستانی اظهار داشت: با ساخت استخرهای هشت ضلعی، پرورش ماهی از حالت معیشتی به حالت اقتصادی برای کشاورزان در آمده است.
وی بیان کرد: توزیع بچه ماهی بین استخر داران سیستان به صورت رایگان انجام می شود.
مدیر کل شیلات سیستان خاطر نشان کرد: بچه ماهی گرمابی بین استخرداران منطقه سیستان در حال توزیع است.
وی ادامه داد: استخرهای دو منظوره پرورش ماهی در سیستان به منظور جبران خشکسالی های 18 ساله و بهره گیری از آب آنها در پرورش ماهی و کشاورزی ساخته شده است.
سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
این استان به سبب گستردگی و پراکندگی منابع آبی دارای دو اداره کل شیلات در شمال (سیستان) و جنوب (چابهار) است که اداره کل شیلات سیستان منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (چابهار) فعالیت های صید و صیادی در دریای عمان را زیر پوشش دارند

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید