نگاه ویژه دولت به بخش کشاورزی و شیلاتی جاسک

دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۵ بازدید
نگاه ویژه دولت به بخش کشاورزی و شیلاتی جاسک

فرماندار شهرستان بندر جاسک گفت: دولت نگاه ویژه‌ای به سرمایه‌گذاری در امور زیربنایی طرح‌های کشاورزی و شیلاتی در شرقی‌ترین منطقه هرمزگان دارد

علی سالاری شامگاه در جلسه کارگروه جذب سرمایه‌گذاران شهرستان جاسک اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب بنام سال اقتصاد مقاومتی، ‌اقدام و عمل مزین شده است باید مسؤولین تمام توان خود را برای خدمت بیشتر به مردم بکار گیرند.

وی با بیان اینکه شهرستان جاسک یکی از قطب‌های بخش کشاورزی و شیلاتی استان و جنوب شرق کشور است، افزود: صنعت پرورش میگو و شیلات از جمله ظرفیت‌های بالقوه این منطقه است که اگر به درستی به آن توجه شود درآمد ناشی از آن بیش از صنعت نفت می‌شود و بیکاری و فقر در منطقه نیز ریشه‌کن خواهد شد.

فرماندار جاسک تصریح کرد: سال گذشته در این بندر 200 تن میگوی پرورشی در مساحتی بالغ بر یک‌صد هکتار و 80 میلیارد ریال اعتبار با 2 میلیون دلار ارزآوری توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

سالاری ادامه داد: در حوزه استحصال آبزیان «صید فانوس ماهیان» در سال جاری 22 فروند شناور که از حمایت صندوق توسعه و سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد ریال بالغ بر 4 هزار تن ماهی صادراتی و 7 هزار تن میکتوفیده برای کارخانجات در این بندر ساحلی صید شده است.

رئیس شورای اشتغال شهرستان جاسک گفت: همچنین در این مدت در طرح فوق‌الذکر، ارزش افزوده حاصله از آن، 8 میلیون دلار ماهیان صادراتی و 40 میلیارد ریال مواد اولیه کارخانجات این شهرستان به‌دست آمده است.

وی یادآور شد: در زمینه محصولات کشاورزی در این منطقه میزان سرمایه گذاری بالغ بر 450 میلیارد ریال بوده است که تاکنون حدود 600 میلیارد ریال ارزش افزوده ایجاد کرده که بیش 2 هزار و 500 تن هندوانه در سطح زیر کشت دشت جگین در سال 94 برداشت شده است.

فرماندار جاسک بیان داشت: همچنین درسال گذشته برای نخستین بار در این بندر ساحلی 4 هزار و 500 اصلاح الگوی کشت، افزایش کشت به میزان یک‌صد هکتار سیب زمینی، کشت 150 هکتار ذرت و 50 هکتار یونجه و 10 هکتار گندم در اراضی زراعی جاسک کشت شده است.

به گزارش فارس، شهرستان جاسک از لحاظ داشتن آب شیرین جگین با ظرفیت ذخیره‌سازی 310 میلیون متر مکعب در زمین‌های مستعد کشاورزی و همچنین سواحل مناسب برای ایجاد اسکله‌های تجاری با آب‌خور بالا موجب شده است تا این خطه از سوی دولت به‌عنوان منطقه ویژه اقتصادی « انرژی » تصویب و برای سرمایه‌گذاری معرفی گردد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید