برگزاری نخستین رویداد ملی استارت‌آپ تخصصی حوزه دریایی در مازندران

سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۲ بازدید
برگزاری نخستین رویداد ملی استارت‌آپ تخصصی حوزه دریایی در مازندران

رئیس پارک علم و فناوری مازندران از برگزاری نخستین رویداد ملی استارت‌آپ تخصصی حوزه دریایی در مازندران خبر داد

علی معتمدزادگان در ساری اظهار کرد: نخستین رویداد ملی کارآفرینی تخصصی در حوزه دریایی با هدف جذب ایده در حوزه صنایع دریایی، محیط زیست و شیلات هم‌زمان با همایش ملی فناوری دریای در نوشهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه ایده‌پردازی و نوآوری در کنار گسترش دسترسی به شبکه جهانی اطلاعات و فضای وب، انقلابی در حوزه کارآفرینی و ظهور کسب و کارهای نوپا در جهان به‌وجود آورده است، افزود: ارتباط مؤثر ایده‌پردازان با سرمایه‌گذاران و نخبگان می‌تواند نقش بسیاری را در معرفی و ورود روش‌ها و کالاهای مورد نیاز جامعه و تسهیل امر تولید داشته باشد.

معتمدزادگان گفت: استارت‌آپ‎ها (کارهای نوپا) در سراسر دنیا با موضوعات مختلف شکل گرفته‌اند تا جریان تبدیل ایده به پدیده و در نهایت ورود به بازار را تسهیل و تسریع کنند.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با بیان اینکه استارت‌آپ‌ها با محور ایده‌های نوآورانه و خلاقانه بنا می‌شوند، بیان کرد: فرد یا افراد خلاق و نوآور، با ایده نو در جست‌وجوی روش‌هایی برای کسب درآمد از ایده خود و تولید انبوه محصولات یا خدمات بر آن ایده هستند که تحقیق و توسعه بیشترین نقش را در شکل‌گیری ایده های نوآورانه و موفق دارد.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران بیان اینکه مقیاس‌پذیری و گسترش‌پذیری یکی از مهم‌ترین ویژگی استارت‎آپ است، گفت: اگر به‌توان یک مدل کسب و کار را در آینده با افزایش اندکی در منابع مالی و انسانی توسعه داد، باید به‌نحوی باشد که تناسب مستقیم بین افزایش هزینه و منابع با افزایش سود آن وجود داشته و ارزش کسب و کار و سودآوری با اندازه بالایی نسبت به منابع محقق شود.

معتمدزادگان ادامه داد: ظرفیت‌های بسیار زیادی در نوشهر وجود دارد که مهم‌ترین آن را در ظرفیت دریایی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) داریم که دارای متخصصان توانمند دریایی هستند.

وی گفت: ایده‌های برگزیده در این استارت‌آپ دریایی علاوه بر دریافت جوایز نفیس در اولویت جذب سرمایه‌گذاری و استقرار در مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر برای تبدیل شدن به یک کسب و کار صنعتی قرار می‎گیرند.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید