جشنواره عرضه و طبخ آبزیان در بابلسر برگزار می‌شود

چهار‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۲ بازدید
جشنواره عرضه و طبخ آبزیان در بابلسر برگزار می‌شود

جشنواره عرضه و طبخ آبزیان از فردا به مدت چهار روز توسط بخش خصوصی در بابلسر برگزار می‌شود

دبیر اجرایی نخستین جشنواره عرضه و طبخ آبزیان در بابلسر با بیان اینکه اداره‌کل شیلات مازندران تاکنون 13 جشنواره عرضه و طبخ آبزیان را برگزار کرد، گفت: امسال برای نخستین‌بار این جشنواره توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود.

امیر حیدرپور هدف از برگزاری این جشنواره را افزایش فرهنگ آبزی مصرفی در بین افراد جامعه دانست و اظهار کرد: تلاش‌مان در این جشنواره این است که مردم از نزدیک با نحوه تولید و روش‌های طبخ آن آشنا شوند تا در منازل خود از آن استفاده کنند.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره عرضه و طبخ آبزیان با اعلام اینکه این جشنواره در قالب 11 غرفه برگزار می‌شود، افزود: از این تعداد پنج غرفه به عرضه ماهی زنده به صورت مستقیم اعم از ماهیان خاویاری، سرد آبی، گرم آبی و زینتی اختصاص دارد و 6 غرفه نیز به عرضه محصولات فرآوری شده مثل ماهیان بسته‌بندی شده، فیله شده، کنسرو، روغن ماهی، طبخ ماهی و آبزیان منجمد اختصاص دارد.

این مسؤول زمان برگزاری این جشنواره را از فردا به مدت چهار روز عنوان کرد و ادامه داد: در این جشنواره هر روز از ساعت 6 بعد از ظهر کلاس‌های آموزشی طبخ آبزیان برای بانوان توسط خانم خالقی سرآشپز بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: برگزاری کارگاه آموزشی برای پرورش‌دهندگان در مورد نحوه نوین پرورشی توسط شرکت بهدانه از دیگر برنامه‌های این جشنواره است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید