لزوم اخذ گواهی واکسیناسیون علیه بیماری استرپتوکوکوزیس در سمنان

شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
لزوم اخذ گواهی واکسیناسیون علیه بیماری استرپتوکوکوزیس در سمنان

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبورعسل اداره کل دامپزشکی استان سمنان بر لزوم اخذ گواهی واکسیناسیون علیه بیماری استرپتوکوکوزیس در مراکز آبزی‌پروری این استان تأکید کرد

علی جاویدپورافزود: بیماری استرپتوکوکوزیس ازجمله بیماری‌های آبزیان است که با شروع فصل گرما، احتمال وقوع آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با همت و تلاش دانشمندان و متخصصان داخلی کشورمان علیه بیماری فوق واکسن ساخته شده و در دسترس است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبورعسل اداره کل دامپزشکی استان سمنان گفت: بهره‌برداران می‌توانند با انجام عملیات واکسیناسیون در دو مرحله، از مخاطرات و تلفات احتمالی آبزیان خود را ایمن کنند.

جاویدپور اضافه کرد: ایمنی ناشی از واکسیناسیون علاوه بر کنترل و کاهش تلفات از مصرف بی‌مورد آنتی‌بیوتیک در مزارع و انجام آزمایش‌های غیرکارشناسی، بهداشت عمومی جامعه را تضمین می‌کند و هزینه‌های تولید را نیز کاهش می‌دهد.

وی به پرورش‌دهندگان آبزیان در سمنان توصیه کرد تا مسائل بهداشتی- قرنطینه‌ای را رعایت و بچه ماهیان را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و در زمان خرید گواهی سلامت و انجام واکسیناسیون اخذ کنند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبورعسل اداره کل دامپزشکی استان سمنان افزود: قبل از هرگونه فعالیت، مجوزهای بهداشتی باید از ادارات دامپزشکی اخذ و براساس ظرفیت تعیین‌شده فعالیت شود.

جاویدپور ادامه داد: تمهیدات لازم در خصوص دفن بهداشتی ماهیان تلف‌شده نیز باید صورت پذیرد، نسبت به قرنطینه‌سازی بچه ماهیان قبل از ورود به استخرها اقدام و از مواد ضدعفونی‌کننده مجاز در مبادی ورودی مزرعه استفاده شود

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید