آماده‌سازی بیش از هزار و 800 هکتار زمین کشت میگو در چابهار

یک‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
آماده‌سازی بیش از هزار و 800 هکتار زمین کشت میگو در چابهار
معاون آبزی‌ پروری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: چهار هزار هکتار زمین مستعد کشت میگو در منطقه گواتر چابهار وجود دارد که تا به امروز هزار و 850 هکتار از این اراضی آماده‌سازی شده است.
عبدالرحمان پارسا افزود: پرورش میگو به دلایل متعددی از جمله هزینه پایین تولید، وجود بازار مصرف اندک و همچنین سرمایه کم برای راه‌اندازی مزارع همواره با موفقیت همراه است.

وی با بیان اینکه در منطقه گواتر چابهار زمین‌های مستعدی وجود دارد که می‌توان برای کشت میگو از آنها بهره گرفت، افزود: زمین‌های این منطقه شامل 107 مزرعه 20 هکتاری در بخش شمالی و همچنین شش مزرعه 20 هکتاری در بخش جنوبی می‌شود

معاون آبزی‌ پروری اداره کل شیلات استان بیان کرد: از هر هکتار زمین، می‌توان دو تا سه تن میگو برداشت کرد که پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 750 تن میگو از زمین‌های مستعد این منطقه برداشت و روانه بازار کرد.

وی با اشاره بر اینکه 20 درصد کل تولید آبزیان کشور مربوط به چابهار است، اظهار داشت: در منطقه چابهار اراضی مستعد فراوانی وجود دارد که در صورت بهره‌برداری مناسب می‌تواند نقش مهمی در توسعه روستایی و همچنین اشتغال‌زایی داشته باشد.

پارسا خاطرنشان کرد: صنعت پرورش میگو در کل دنیا یک صنعت پر سود است و در حال حاضر بیش از ۵۰ کشور به تولید و صادرات این محصول می‌پردازند.

بندر گواتر، بندری کوچک و قدیمی در منتهی الیه جنوب شرقی ایران است که در آخرین نقطه مرزی شهرستان چابهار با مرز پاکستان قرار گرفته و مدتی است برای سرمایه گذاران کشورمان نامی آشنا شده است

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید