هدف‌گذاری تولید 8 هزار تن میگوی پرورشی در هرمزگان

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۶ بازدید
هدف‌گذاری تولید 8 هزار تن میگوی پرورشی در هرمزگان

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: تولید 8 هزار تن میگوی پرورشی در سال 95 در استان هدف‌گذاری شده است

سیدپرویز محبی صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: بیش از 70 دوره آموزشی برای صیادان استان هرمزگان برگزار شده است تا بتوانند در قالب 22 بندر صیادی استان فعالیت‌های خود را بر روش‌های اصولی و قانونی مناسب متمرکز کنند.

وی افزود: با تکمیل بندر صیادی درگهان، سردخانه و بندر ابوموسی، احداث بندر صیادی زیارت در پارسیان و واگذاری مدیریت 13 اسکله صیادی به تعاونی‌های مردمی شاهد بهبود وضعیت صید و صیادی در استان هرمزگان و ساماندهی بهتر این بخش هستیم که رشد تولید را به دنبال داشته است


مدیرکل شیلات هرمزگان ادامه داد: در سال 94 بالغ بر 40 میلیون لارو میگو در زیستگاه‌ها رهاسازی شده است تا کمکی به حفظ حیات این جانداران و تقویت تولید آنها شود.

محبی از هدف‌گذاری تولید هشت هزار تن میگوی پرورشی در سال 95 خبر داد و تصریح کرد: با استفاده بهتر از مناطق بکر دریایی، استفاده کامل از ظرفیت سایت‌های تولید و مکانیزه‌سازی فرایند تولید امیدواریم بتوانیم به این سطح از تولید در سال جاری دست یابیم.

وی همچنین به برنامه‌ریزی برای تولید هفت هزار تن ماهی در پروژه‌های قفس در دریا در سال 95 به عنوان یکی از اقدامات کلان اداره‌کل شیلات هرمزگان اشاره کرد و گفت: در سال 94 بالغ بر 31 هزار تن صادرات آبزیان از استان هرمزگان داشتیم و رتبه اول صادرات آبزیان را در کشور در اختیار داریم.

مدیرکل شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: برای استفاده از آب شیرین موجود در استخرهای کشاورزی در مناطق مختلف استان برای پرورش ماهی نیز برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت گرفته است تا بتوانیم در سال 95 بالغ بر 415 تن ماهی از آن برداشت کنیم

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید