استخر پرورش ماهی در جیرفت بهره‌برداری شد

سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
استخر پرورش ماهی در جیرفت بهره‌برداری شد

مدیر جهاد کشاورزی جیرفت گفت: یک استخر پرورش ماهی دو منظوره با حجم 4 هزار مترمکعب با اجرای کف‌پوش مدرن در شهرستان جیرفت بهره‌برداری شد

علی سالاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این استخر دومنظوره کشاورزی با حجم 4 هزار مترمکعب در یکی از روستاهای بخش ساردوئیه احداث شده است که ظرفیت تولید پنج تن ماهی گرم‌آبی در هر دوره برداشت را دارد.



مدیر جهاد کشاورزی جیرفت گفت: در حال حاضر با رهاسازی بیش از 3 هزار قطعه بچه ماهی در این استخر زمینه اشتغال برای سه نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

وی افزود: در این استخر برای پوشش و عایق‌سازی کف با استفاده از پوشش‌های لاستیکی مخصوص استخر، 45 میلیون تومان هزینه شده است و زمینه پرورش ماهیان سردآبی را در چند دوره فراهم کرده است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان نیز اظهار کرد: سال گذشته بیش از یک‌هزار و 826 تن ماهی سردآبی و گرم‌آبی از استخرهای دومنظوره بخش کشاورزی و استخرهای خاکی‌ ماهی در جنوب استان برداشت شد.

محمود آیین گفت: از هر هکتار مزرعه پرورش ماهی و استخرهای خاکی ماهیان گرمابی بیش از 4 تا 4.5 تن ماهی برداشت می‌شود.

وی از ارائه مشاوره به کشاورزان جنوب استان برای استفاده از ظرفیت منابع آبی برای پرورش ماهیان گرم‌آبی و سردآبی توسط مدیریت امور شیلات جنوب استان خبر داد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید