اعتراض کره‌جنوبی به ورود غیرقانونی ماهیگیران چینی به آبهای این کشور

چهار‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
اعتراض کره‌جنوبی به ورود غیرقانونی ماهیگیران چینی به آبهای این کشور

در پی ورود غیرقانونی کشتی‌ها و قایق‌های ماهیگیری چین به آبهای کره جنوبی، این کشور اعتراض رسمی خود را به پکن ارائه کرد.

برخورد میان کره جنوبی و چین در این راستا کم سابقه نیست و اخیرا نیز یک کشتی ماهیگیری چین به طور غیرقانونی وارد محدوده آبی کره جنوبی شده بود.
در همین حال دولت کره جنوبی اعلام کرده که اعتراض رسمی خود را در باره ماهیگیری غیرقانونی چینی ها در آبهای این کشور از طریق مجاری دیپلماتیک در اختیار پکن قرار داده است

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرده که در این یادداشت از طرف چینی خواسته شده است از روند رو به رشد ماهیگیری غیرقانونی در آبهای کره جنوبی جلوگیری کند.
کره جنوبی اخیرا اعلام کرد که شماری از ماهیگیران این کشور یک کشتی ماهیگیری چین را که وارد آبهای این کشور در دریای زرد شده بود، ‌متوقف کرده اند.
سئول از پکن خواسته است با اتخاذ تدابیر بازدارنده قوی، به این اقدامات غیرقانونی پایان دهد اما چین اعلام کرده است که بازداشتن ماهیگیران از ورود به آبهای منطقه ای کشورها کار ساده ای نیست و آنها برای ممانعت از تکرار این وقایع تمامی تلاش خود را با همکاری کره جنوبی بکار خواهند گرفت.
نهادهای مرتبط با امور دریایی و همچنین وزارتخانه های خارجه دو کشور همواره در این زمینه با یکدیگر در ارتباط هستند و آخرین بار دو کشور در ماه نوامبر در این باره مذاکراتی صورت دادند و کره جنوبی درخواست خود را برای جلوگیری از ورود غیرقانونی ماهیگیران چینی ارائه کرد.
کره جنوبی تاکید کرده است که در اجلاس ماه جاری میلادی در این کشور در باره شیلات و ماهیگیری فشار بیشتری بر پکن برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی وارد خواهد کرد.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید